Lexus GS-F vine la Detroit 2015. Nu să ameninţe, ci să fascineze

Autor: Andrei Ştirbu 07 ian. 2015 Știri auto

Salonul auto NAIAS 2015 va găzdui şi noul Lexus GS F, o limuzină de clasă mare a cărei iniţială „F” este sinonimul japonezilor pentru „distracţie”. Şi, ca să te distrezi cu o maşină din clasa mare ai nevoie de un motor mare, GS F are sub capotă un V8 de 5,0 litri care dezvoltă 473 de cai-putere şi 527 de Newtoni-metru. O să numim asta suficient până în momentul în care vei spune că V8-urile de pe M5, E 63 AMG sau RS6 livrează cu circa 90 de cai-putere mai mult.

Diferenţa este că V8-ul lui Lexus (ajutat de o transmisie automată cu opt rapoarte) este aspirat, adică un monstru pe care să-l turezi în neştire şi de al cărui sunet să te bucuri până uiţi de tine. În fine, am devenit un pic prea lirici aici, dar doar ca să-ţi conturăm o imagine cât mai exactă a plăcerii de a auzi un V8 aspirat.

Nu se ştiu cifrele de performanţă, însă trebuie menţionat faptul că lipsa de putere este compensată şi de lipsa de kilograme –  conform celor de la Lexus, GS F cântăreşte circa 1.830 de kilograme, cu mai bine de 100 de kilograme mai puţin decât un BMW M5, spre exemplu.

Un alt detaliu demn de menţionat este diferenţialul „torque vectoring” de pe GS F, un mecanism controlat electronic care distribuie cuplul în mod optim roţilor, folosindu-se doar ambreiaje multi-disc şi nu de frânele maşinii. 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide