Mercedes a contestat licitaţia pentru autobuzele RATB. Ciorogârla ar putea da peste cap planurile Primăriei

Mercedes a contestat licitaţia din 19 februarie organizată de Primăria Capitalei pentru autobuzele RATB ...

Mercedes a contestat licitaţia pentru autobuzele RATB. Ciorogârla ar putea da peste cap planurile Primăriei Mercedes a contestat licitaţia pentru autobuzele RATB. Ciorogârla ar putea da peste cap planurile Primăriei

Mercedes a contestat licitaţia din 19 februarie organizată de Primăria Capitalei pentru autobuzele RATB. Firma germană este una dintre cele patru companii care au participat la licitaţia în urma căreia a fost declarată câştigătoare compania turcească Otokar. 

Nemulţumiţi de rezultatul licitaţiei reprezentanţii Mercedes au depus o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). La licitaţia din 19 februarie s-a stabilit că turcii de la asocierea Otokar Europe S.A. – Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.Ş. vor livra către RATB 400 de autobuze Euro 6. Preţul unui autobuz va fi de 250.000 de euro plus TVA, astfel că valoarea totală a achiziţiei se ridică la aproximativ 100 de milioane de euro.

Decizia de a cumpăra autobuze din Turcia a stârnit controverse, din moment ce, la doi paşi de Bucureşti, în localitatea ilfoveană Ciorogârla, există o uzina de autobuze BMC Truck & Bus. 

Autobuzul Eurobus Diamond făcut la Ciorogârla este dotat cu aer condiţionat şi motor Mercedes. Maşina nu a fost primit nici măcar în teste la Bucureşti. În total s-au vândute doar 27 dintre cele 77 de autobuze realizate în comuna ilfoveană.

BMC Truck & Bus a început în 2014 procedurile pentru fabricarea şi omologarea la Registrul Auto Român. Uzina de autobuze a avut iniţial circa 200 de angajaţi, însă numărul lor s-a redus la jumătate. 

Criteriile impuse de Primărie pentru participanţii la licitaţie

Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea o garantie de opt ani, in acest interval, manopera completa, inclusiv reviziile, intrand in sarcina furnizorului. Mai mult decat atat, in primii 4 ani, mijloacele de transport in comun vor avea o garantie extinsa, adica inclusiv in ceea priveste consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manopera de revizie tehnica, intretinere etc).

Totodata, autobuzele vor fi dotate cu echipamente eclectronice pentru control si monitorizare, care includ numarerea calatorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea si monitorizarea conditiilor de microclimat in interior, A/C si incalzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare calatori, cu display, care ofera informatii asupra traseului, reclame, informatii turistice etc.

Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afisaj in exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informatii de interes public, fara sa afecteze aspectul si integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantarile existente in prezent.

Mijloacele de transport public prezinta imbunatatiri IT, care realizeaza monitorizarea tuturor echipamenteleor din punct de vedere al diagnozei si autodiagnozei, oferind informatii esentiale atat pentru conducatorul auto cat si pentru cei care realizeaza mentenanta acestora.