Mercedes-Benz GLE Coupe: imagini şi informaţii oficiale cu rivalul lui BMW X6

Mercedes-Benz GLE Coupe este arma anti-BMW X6 a celor de la Mercedes. Surprinzător sau nu, arată foarte asemănător cu X6, când vorbim de liniile generale de design. Dar Mercedes-Benz încearcă să se distanţeze prin alte elemente.

Mercedes-Benz GLE Coupe: imagini şi informaţii oficiale cu rivalul lui BMW X6 Mercedes-Benz GLE Coupe: imagini şi informaţii oficiale cu rivalul lui BMW X6

Noul Mercedes-Benz a fost dezvăluit astăzi în primele imagini şi informaţii oficiale, iar maşina pe care o avem în faţa ochilor ne duce deja cu gândul la o luptă feroce între GLE Coupé şi BMW X6, una în care elementele care fac diferenţa ţin mai degrabă de gusturi, decât de ierarhii obiective.

Iată-l, în toată splendoarea sa!

Noul GLE Coupé îmbină elementele unui SUV cu cele ale unui coupé, dar platforma tehnică şi motorizările îl recomandă mai degrabă ca pe o maşină sport de mari dimensiuni – V6-le de pe GLE 450 AMG, de exemplu, dezvoltă nu mai puţin de 367 CP şi un cuplu maxim de 520 Nm disponibil de foarte jos, de la 1.400 rpm, ceea ce promite performanţe dinamice uluitoare pentru o maşină de acest gabarit.

De la început, GLE Coupé va fi disponibil cu o serie de motorizări care încep de la 258 de CP:

- GLE 350 d 4MATIC, diesel, 190 kW (258 CP), cuplu maxim 620 Nm de la 1600 rpm.

- GLE 400 4MATIC, benzină, dotat cu motorul V6 cu injecţie directă de carburant, care dezvoltă 245 kW (333 CP) şi 480 Nm de la 1400 rpm.

Ambele modele au jante de aliaj uşor de 20 inci, cu anvelope 275/50 R 20, dar dacă proprietarul ţine morţiş, poate încălţa maşina cu jante de 21 sau 22 de inci. Designul general al maşinii este subliniat de tuşe cromate la evacuare şi la protecţiile laterale, dar şi de parbrizul cu tentă verde, care reduce reflexiile solare vara. Farurile sunt cu LED, şi tot cu LED sunt şi stopurile şi luminile de zi.

Ce preferaţi, GLE Coupé standard, sau GLE 450 AMG? Răspunsul e mai simplu decât pare

Pe GLE 450 AMG, în afara modificărilor aduse părţilor frontale şi posterioare, avem jante de 21 de inci AMG cu anvelope 275/45 R 21 (faţă) şi 315/40 R 21 (spate). Opţional, şoferul poate pune jante de 22 de inci AMG, cu anvelope uriaşe - 285/40 R 22 (faţă) şi 325/35 R 22 (spate). 

Jantele cu 5 spiţe duble, parte a atracţiei lui GLE Coupé

Ideea generală este de sportivitate – senzaţiile de la volan nu vor fi cele de pe un off-roader, ci mai degrabă cele de pe o maşină sport. Inginerii germani au avut grijă ca atât modul în care reacţionează maşina, cât şi modul în care sună motorul şi evacuarea să te cufunde într-un film extrem de sport.

Evident, şoferul poate utiliza sistemul DYNAMIC SELECT pentru a stabili cât de sportivă sau de domolită va fi maşina (se poate alege între INDIVIDUAL, COMFORT, SLIPPERY, SPORT, SPORT+). În modelele GLE 350 d şi GLE 400, distribuţia cuplului între punţi este de 50:50, în timp ce la GLE 450 AMG, puntea spate este avantajată cu o distribuţie de 40:60, pentru mai multă distracţie în viraje.

Ah, aceste evacuări cromate!!

GLE 450 AMG este vârful de gamă, fiind dotat cu toate gadgeturile posibile prezente deja pe echipările de top „normale”, dar adaugă sistemul de control DYNAMIC SELECT, care oferă o agilitate sporită maşinii, sistemul Sports Direct-Steer, care permite o reacţie rapidă şi precisă a direcţiei la dorinţele şoferului, transmisia 9G-TRONIC în nouă trepte, precum şi sistemul de tracţiune integrală 4MATIC.

În GLE 450 AMG, DYNAMIC SELECT nu intervine doar asupra şasiului, suspensiei, direcţiei sau motorului, ci şi asupra sunetului motorului, instrumentelor de bord şi farurilor, astfel încât diferenţele între modul COMFORT şi cel SPORT+ sunt mari, ca şi când ai avea o altă maşină doar prin rotirea unui comutator.

Un interior demn de anul 2015, cu ecranul digital central montat acolo unde trebuie şi materiale de calitate

The GLE 350 d 4MATIC şi GLE 400 4MATIC vin standard cu suspensia de oţel AGILITY CONTROL, care oferă un sistem selectiv de amortizare. Dacă doresc un rafinament mai mare, pot opta pentru suspensia pneumatică AIRMATIC, care este acum disponibilă împreună cu sistemul de amortizare continuu variabilă ADS Plus. Aceasta ar trebui să ofere o ţinută de drum extrem de stabilă indiferent de starea drumului. Sistemul de amortizare îşi schimbă setările în funcţie de modul DYNAMIC SELECT ales – SPORT+ se concentrează pe cele mai bune performanţe dinamice în viraje, în timp ce COMFORT avantajează, evident, confortul pasagerilor.

Un spate care seamănă deranjant de mult cu cel al lui X6, dar care parcă e mai elegant

Pentru că vorbim totuşi de un SUV, era nevoie de o atenţie specială acordată înclinării maşinii – sistemul ACTIVE CURVE oferă stabilizare activă în viraje, astfel încât ruliul să fie redus la mijloc. În combinaţie cu direcţia Sports Direct-Steer şi volanul sport compact, GLE Coupé ar trebui să fie cel puţin la fel de feroce în viraje precum marele său rival.

Sub raportul siguranţei, avem sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, precum şi un sistem ESP care ajută şoferul atât în viraje, cât şi în cazul în care sunt curenţi puternici de aer din lateral. Lista de sisteme de asistenţă este extrem de lungă, (DISTRONIC PLUS cu  Steering Assist şi Stop&Go Pilot, PRE-SAFE® Brake cu detecţia pietonilor, BAS PLUS cu Cross-Traffic Assist, Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist şi PRE-SAFE® PLUS), dar ea ne spune un singur lucru: maşina asta te salvează atunci când eşti neatent sau prea încrezător în forţele proprii.

Motoare puternice şi foarte puternice sub capota noului GLE Coupé

La interior, avem un habitaclu sport dar şi elegant totodată, cu o consolă centrală care integrează sistemul de control COMAND, şi o tabletă digitală poziţionată sus pe bord, pentru ca şoferul să nu fie nevoit să-şi ia ochii de la drum. Dacă pielea artificială de calitate superioară de pe modelele „normale” nu vă e de ajuns, atunci poate veţi aprecia selecţia largă de tapiţerii de piele naturală, sau pielea nappa de pe AMG, care îmbracă scaunele sport specifice acestui model.

Pe drumurile virajate, GLE Coupé promite distracţie maximă

În fine, rafinamente precum pachetul de Parking cu cameră la 360 de grade şi Active Parking Assist cu PARKTRONIK îi vor permite şi celei mai neîndemânatice domnişoare să parcheze maşina asta simplu şi repede, pe un singur loc de parcare. Cel puţin aşa sperăm.

Per total, o maşină formidabilă, care se anunţă a fi nu doar un mare rival pentru X6, ci şi, pur şi simplu, un imens succes de piaţă pentru Mercedes-Benz, care are  în sfârşit un SUV coupé sportiv în gama sa.