Misterul Daciei 1307 pick-up construite în China

O variantă extrem de rară de model Dacia a fost descoperită în câteva fotografii făcute în China în 1992. Iar acum vine întrebarea: cum a ajuns acolo?

Misterul Daciei 1307 pick-up construite în China Misterul Daciei 1307 pick-up construite în China

Dacia a început producţia la modelul pick-up double cab 1307 în 1992 în România, dar se pare că o firmă din China a încercat să facă acelaşi lucru în aceeaşi perioadă, însă cu câteva modificări interesante.

Imaginile de mai jos, preluate de pe blogul Volga Neagră, sunt, se pare, singurele cu Dacia 1307 Double Cab construită în China de compania numită Xingtai 114 Automobile Works.

Citeşte şi Top 10 cele mai furate mărci auto din România

Citeşte şi FOTO. Maşini second-hand puternice, până în 10.000 de euro

Citeşte şi Ai maşină diesel? Iată 10 lucruri DE ŢINUT MINTE iarna

Citeşte şi Cu cât va creşte preţul asigurării RCA

Pozele, făcute în 1992, ne arată o camionetă cu cabină dublă, însă cu o benă mai scurtă decât la varianta românească a modelului 1307. De altfel, după cum scrie autorul materialului original, se pare că ar fi vorba despre un şasiu de Dacia 1304 modificat, adică un pick-up cu două uşi care a fost transformat într-unul cu patru portiere.

Citeşte şi TOP: Cele mai fiabile maşini second-hand de familie din Germania

Citeşte şi TOP 5 cele mai economice maşini diesel

Totodată, trebuie menţionat că farurile duble cu mască groasă nu au fost montate niciodată pe varianta 1307 făcută în România, la noi pornindu-se producţia la acest model cu faruri dreptunghiulare şi semnalizatoare portocalii.

Conform sursei, firma din China ar fi asamblat astfel de Dacii la începutul anilor ’90, însă nu se ştie dacă din kituri CKD sau SKD (complete knock down sau semi knock down). Pe lângă Dacia, Xingtai 114 a construit autobuze, ambulanţe şi câteva pick-upuri, însă fabrica a dispărut înainte de anul 2000, iar informaţiile despre companie sunt inexistente.

Interesant este că Dacia a exportat din România în China modele utilitare în aceeaşi perioadă, aşa că nu se ştie exact care a fost legătura dintre compania românească şi fabrica din China, dar e clar că un astfel de exemplar găsit astăzi ar fi o raritate savurată de pasionaţii mărcii româneşti.

Foto via Volga Neagră

Citeşte şi TÜV Report 2015 – cele mai fiabile maşini second hand din Germania

Citeşte şi VIDEO. Mercedes Royale 600 - Cea mai bizară maşină din 2015

Citeşte şi 7 maşini second hand de care trebuie să te fereşti