Noul BMW M3 CS: 460 CP şi un look de la care nu poţi să îţi dezlipeşti ochii - FOTO

Utilizarea extensivă a plasticului ranforsat cu fibră de carbon ...

Noul BMW M3 CS: 460 CP şi un look de la care nu poţi să îţi dezlipeşti ochii - FOTO Noul BMW M3 CS: 460 CP şi un look de la care nu poţi să îţi dezlipeşti ochii - FOTO

După deputul BMW M4 CS în aprilie, care a deschis acest nou segment de modele M, BMW M3 CS este al doilea model care poartă acest indicativ. Este o ediţie specială exclusivă, care vine cu un plus de putere şi performanţă, dar nu sacrifică caracterul practic pentru care modelele BMW M sunt recunoscute. În acelaşi timp, nou model vine cu o serie de elemente de individualizare speciale, dintre care se remarcă utilizarea extinsă a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Noul model va putea fi comandat de la începutul anului viitor, în timp ce producţia este pregătită pentru luna martie 2018.

Utilizarea extensivă a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), de exemplu, a făcut ca noul BMW M3 CS să fie extrem de uşor - masa proprie este acum de 1585 kilograme (conform UE, fără conducătorul auto). De asemenea, secţiuni mari ale caroseriei sunt realizate din CFRP, inclusiv capota, care este mai uşoară cu aproximativ 25% decât cea de la un BMW M3 obişnuit.

Numeroşii ani de experienţă pe care BMW îi are în fabricarea componentelor din fibră de carbon şi a plasticului armat cu fibră de carbon au dat rezultate la noul BMW M3 CS. Numai acoperişul din CFRP este mai uşor cu peste 6 kg faţă de versiunea convenţională din oţel. Un alt avantaj al acestui material compozit extrem de uşor, dar şi foarte robust este coborârea corespunzătoare a centrului de greutate al automobilului, ceea ce conferă BMW M3 CS o manevrabilitate de excepţie.

Dinamica excelentă a noului BMW M3 CS îşi are originile nu numai în noua revizie a suspensiilor faţă de M3 cu pachet Competition (în ceea ce priveşte reglajele arcurilor/amortizoarelor), ci şi în creşterea puterii pentru motorul cu şase cilindri dispuşi în linie. Versiunea disponibilă la M3 CS dezvoltă 460 CP - cu 10 CP mai mult decât la M3 cu pachet Competition. Cuplul maxim creşte cu 50 Nm, până la 600 Nm. Acustica motorului este asigurată de un sistemului de evacuare sport M care a fost adaptat special pentru CS şi al cărui cvartet de ţevi de eşapament din oţel inoxidabil se integrează perfect în difuzorul spate din CFRP.

Comenzile pentru ediţia specială BMW M3 CS pot fi realizate începând cu ianuarie 2018. Sedanul de înaltă performanţă, care va fi produs într-un număr de aproximativ 1200, va fi construit la fabrica BMW din Regensburg cu începere din martie 2018.

Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie – un plus de performanţe Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie are o lungă tradiţie la BMW, iar la noul BMW M3 CS este din nou responsabil pentru livrarea performanţelor de vârf. Comparativ cu M3 cu pachetul Competition, puterea maximă a crescut cu 10 CP la 460 CP şi este acum disponibilă la 6.250 rpm. Cuplul maxim de 600 Nm este mai mare cu aproximativ 10% (M3 cu pachetul Competition: 550 Nm) şi poate fi utilizat pe un interval foarte larg de turaţii - de la 4.000 rpm până la 5.380 rpm.

Aceste rezerve de putere conferă noului BMW M3 CS performanţe demne de un automobil supersport. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează doar 3,9 secunde, în timp ce viteza maximă disponibilă la BMW M3 CS, care este echipat standard cu M Driver Package, este limitată electronic la 280 km/h.

Puterea mare a motorului de 3,0 litri este obţinută prin funcţionarea la un regim de turaţii mari pentru un propulsor turbo, prin includerea a două turbocompresoare şi a unei răciri foarte eficiente a aerului de admisie. 

Noul M3 CS se exprimă acustic printr-un sistem de evacuare sport, cu două ramificaţii, cu patru ţevi de eşapament, care sunt încorporate în designul difuzorului spate. Presiunea de evacuare, gestionată de un sistem de clapete, este cât mai scăzută posibil, contribuind la creşterea puterii. Poziţionate chiar înaintea amortizoarele din spate, clapetele sunt controlate electric şi au fost concepute pentru a oferi un feedback optim privind sarcina motorului pe întreaga gamă de turaţii, precum şi pentru a genera sunetul M inconfundabil. Conducătorul auto poate modifica modul în care funcţionează sistemul de clapete prin selectarea unui mod de condus. Ţevile de eşapament sunt fabricate din oţel inoxidabil şi poartă sigla M.

Puterea este transmisă către roţile spate ale noului BMW M3 CS prin intermediul transmisiei M cu dublu ambreiaj (M DCT), cu şapte trepte şi Drivelogic. Schimbările foarte rapide ale vitezelor înseamnă că nu există nici o întrerupere a fluxului de putere, în timp ce funcţia M Launch Control asigură o acceleraţie perfectă la demaraj. Unitatea M DCT funcţionează complet automat, dar sunt disponibile şi clapete de schimbare pe volan, în cazul în care se doreşte schimbarea manuală a treptei de viteză. Pentru a gestiona confortabil chiar şi cele mai solicitante condiţii de funcţionare, transmisia cu şapte trepte dispune de un răcitor de ulei dedicat.

Dinamică perfecţionată pe circuit Automobilele create de BMW M GmbH s-au remarcat întotdeauna prin agilitatea superioară, precizia direcţiei şi stabilitatea manevrabilităţii. Noul BMW M3 CS continuă această tradiţie, oferind, de asemenea, conducătorului orientat spre sportivitate o varietate de opţiuni de reglare a suspensiei, direcţiei electromecanice M Servotronic, sistemului de control al stabilităţii DSC şi transmisiei M cu dublu ambreiaj.

Noul BMW M3 CS este echipat standard cu suspensia M adaptivă, care oferă conducătorului posibilitatea de a alege între modurile Comfort, Sport şi Sport+, inclusiv setări ale amortizoarelor pentru fiecare dintre cele trei moduri. De asemenea, prin simpla apăsare a unui buton poate fi selectată una dintre cele trei setări diferite pentru direcţia electromecanică.

Pachetul high-tech de tehnologie a şasiului pentru noul BMW M3 CS include, de asemenea, diferenţialul M activ. Comanda de blocare, controlată electronic, a diferenţialului cu patinare limitată îmbunătăţeşte suplimentar stabilitatea şi tracţiunea în viraje. Sistemul de comandă comunică cu sistemul DSC (Dynamic Stability Control), luând în calcul o serie extinsă de parametrii precum poziţia acceleraţiei, viteza de rotaţie a roţilor, unghiul volanului şi direcţia de deplasare, precum şi adaptarea cu maximă precizie şi viteză la schimbarea situaţiei de condus.

Atunci când modelul M3 CS rulează pe un circuit, dotările de stabilitate asigură o tracţiune optimă în toate situaţiile, cum ar fi la accelerare la ieşirea din virajele strânse sau pe suprafeţe cu niveluri diferite de aderenţă.

Pentru sistemul DSC, activarea modul M Dynamic (MDM) permite un grad mai mare de patinare a roţilor, ceea ce face posibilă efectuarea unor derapaje controlate uşoare. Acesta este tipul de manevre de care se bucură, în special pe circuit, conducătorii aflaţi în căutarea unor reacţii sportive şi dinamice. În acest mod, ei sunt pe deplin responsabili pentru stabilizarea automobilului.