Propulsorul Ford EcoBoost de 1,0 litri este Motorul Internaţional al Anului 2014

Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri produs şi la Craiova a reuşit să obţină, pentru al treilea an consecutiv, titlul International Engine of the Year, obţinând cel mai mare punctaj dintre toţi pretendenţii la trofeu. Detalii, în rândurile ce urmează.

Propulsorul Ford EcoBoost de 1,0 litri este Motorul Internaţional al Anului 2014 Propulsorul Ford EcoBoost de 1,0 litri este Motorul Internaţional al Anului 2014

Propulsorul Ford EcoBoost de un litru (999 cmc) a câştigat în 2014 titlul de Motorul Internaţional al Anului. Este al treilea an consecutiv în care propulsorul pe benzină produs şi la Craiova obţine acest titlu, stabilind un nou record în industrie.

Un juriu format din 82 de jurnalişti auto din 35 de ţări a desemnat, de asemenea, unitatea Ford drept „cel mai bun motor cu capacitatea mai mică de un litru” pentru a treia oară la rând.

Propulsorul turbo a fost lansat în anul 2012 şi poate fi montat sub capota modelelor Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, EcoSport, Tourneo Connect şi Tourneo Courier. În prezent, puterea dezvoltată de micul motor pe benzină este între 100 CP şi 125 CP, însă Ford a pregătit o versiune nouă, de 140 CP, pentru ediţiile speciale Ford Fiesta Red Edition şi Ford Fiesta Black Edition.

Blocul motor e atât de mic, încât încape într-un bagaj de mână pentru avion

Propulsorul EcoBoost de 1,0 litri a câştigat până acum 13 premii internaţionale majore. Pe lângă trofeele obţinute în cadrul competiţiei International Engine of the Year, micul EcoBoost a fost desemnat „cel mai bun motor nou în 2012” şi a primit premiul pentru inovaţie din partea revistei americane Popular Mechanics.

De la lansare şi până în prezent, Ford a construit peste 500.000 de unităţi ale propulsorului EcoBoost de 1,0 litri în fabricile din Köln, Germania şi Craiova, România.