Renault Laguna IV şi Megane IV, primele detalii şi informaţii

Autor: Adrian Mihălţianu 09 mart. 2015 Știri auto

Renault Laguna IV ar trebui să apară pentru prima dată în public la Salonul Auto de la Frankfurt 2015, în septembrie. Maşina ar urma să fie disponibilă pe piaţă începând din această toamnă, moment în care ar aduce câteva noutăţi în gama francezilor, menite a readuce sedanul de clasă medie în lupta cu competitori tot mai bine dotaţi.

La rândul său, Megane IV ar urma să fie văzut public la doar câteva luni de la lansarea noului Laguna, la Geneva 2016, iar în showroom-uri ar trebui să-l vedem din primăvara anului viitor sau cel târziu la începutul verii 2016. Iată, mai jos, ce ştim deja despre noile modele cheie de la Renault.

1. Designul fistichiu dispare, se aplică reţeta germană

Ambele maşini vor renunţa la diferenţierea prin design în funcţie de model cu care ne-a obişnuit Renault în trecut, în favoarea unui calandru cu linii de design similare, dar adaptate clasei din care fac parte, lucru deja început pe noile modele din gama francezilor. Logo-ul Renault va trona supradimensionat în centrul calandrului, iar farurile renunţă la formele rotunjite în favoarea unor linii mai tăioase, concave în partea superioară, suprafaţa vitrată a farurilor fiind restrânsă (vom avea faruri cu LED în standard pe ambele maşini).

Germanii de la AutoBild şi-au imaginat noua Laguna bazându-se pe informaţiile din interiorul mărcii franceze

Practic, avem un design mai degrabă german, mai sobru, care să nu mai sperie clienţii aşa cum s-a întâmplat cu actualul model Laguna.

2. Ambele maşini cresc în dimensiuni

Atât Laguna IV cât şi Megane IV vor folosi variante ale noii platforme modulare CMF şi vor creşte lejer în dimensiuni. Laguna are de crescut pentru a face faţă concurentului 508 de la Peugeot şi noului Passat, în timp ce noul Megane va creşte în special spaţiul destinat pasagerilor din spate, acolo unde actualul model are probleme raportat la ceilalţi concurenţi. Viitorul Megane va fi bazat, de altfel, pe platforma pe care s-a construit şi noul Nissan Pulsar, aşadar detaliile tehnice ne arată că Megane va fi mai lung decât noul VW Golf, cu un ampatament de circa 2.7 metri şi un portbagaj de circa 370 de litri, cu spaţiu sensibil mai bun pentru umeri şi cap pentru pasagerii din spate.

3. Accentul va fi pus pe conectivitate şi dotări cu adevărat utile

Filosofia de brand a Renault poate fi rezumată simplu: nu punem pe maşini ceea ce clienţii noştri nu cumpără în masă. Această gândire, laolaltă cu concentrarea pe profitabilitate, înseamnă că nu vom avea nenumărate dotări inutile pe cele două maşini, ci doar ceea ce le va permite francezilor să concureze de la egal la egal cu majoritatea echipărilor medii ale concurenţilor.

Tableta R-Link va fi elementul central în jurul căruia va fi gândit bordul, aceasta jucând în acelaşi timp rolul de navigaţie, sistem multimedia, conector central pentru telefoanele şi tabletele pasagerilor. Nu ne putem aştepta la materiale mai de calitate decât cele ale generaţiilor precedente, pentru că Renault a pus în ultimul timp accentul mai degrabă pe design decât pe plăcerile tactile – asta înseamnă şi că fiabilitatea nu va avea de suferit, având în vedere că actualele generaţii de Laguna şi Megane nu au mai avut problemele modelelor precedente.

Noul Megane IV va avea faruri cu LED şi va fi o evoluţie mai „germană” a actualului design. Sursa foto

Farurile cu LED vor fi cel mai probabil standard, şi vom avea cel puţin în opţiune iluminarea interioară full-LED (costă puţin şi aduce mari economii de energie electrică). Ne putem aştepta la rafinamente precum schimbarea nuanţelor de culoare de la interior, precum şi la versiuni noi ale aplicaţiilor care îţi permit personalizarea sunetelor sistemului sau ale motorului. Camera video de marşarier va fi şi ea prezentă, dacă nu standard, măcar în echipările medii, laolaltă cu senzori de parcare faţă-spate, iar în echipările superioare am putea avea scaune cu masaj şi ventilaţie pe Laguna şi cu reglare electrică pe ambele modele.

În fine, climatizarea pe trei zone va fi probabil oferită pe Laguna, în timp ce Megane va rămâne la deja „banala” climatizare pe două zone. Laguna ar putea oferi în opţiune un compartiment refrigerat, în timp ce Megane va avea doar torpedou climatizat. Modularitatea va fi, ca şi acum, de top, acordându-se o atenţie sporită şi spaţiilor de stocare – din discuţiile cu designerul Renault Van den Acker am aflat că filosofia de design este axată pe construirea maşinii în jurul şoferului şi pasagerilor, astfel încât principalele soluţii să fie cele utile acestora, designul fiind apoi adaptat pentru a se potrivi funcţiei. Rămâne de văzut dacă torpedoul – sertar, prezent pe Captur dar nu şi pe Kadjar – va fi prezentat şi pe noul Megane…

4. Tehnologiile de siguranţă vor permite menţinerea Renault în zona celor 5 stele EuroNCAP

Devine din ce în ce mai greu pentru fabricanţii de maşini să obţină 5 stele la testele de siguranţă EuroNCAP, ceea ce e un lucru bun. Asta nu înseamnă că maşinile sunt mai nesigure, ci că ştacheta a fost ridicată tot mai sus.

Pentru a primi 5 stele la siguranţă, ambele modele vor trebui nu doar să se comporte foarte bine la impactul frontal şi lateral şi să aibă în standard airbaguri frontale, laterale şi pentru cap pentru pasagerii din faţă, dar şi tetiere active, airbaguri laterale şi de cap în spate, precum şi sisteme de avertizare cu privire la părăsirea involuntară a benzii de circulaţie şi de frânare automată la viteze de oraş. Acestea sunt deja specificaţiile minimale care permit atingerea unui scor de 5 stele la testele de siguranţă.

Conceptul Eolab prezice liniile generale ale noului hatcback francez. Puţin probabil să mai existe însă o versiune în 3 uşi

Pe noua Laguna vom putea vedea, de asemenea, un sistem care păstrează automat banda de circulaţie, precum şi un pilot autoadaptiv capabil să menţină distanţa faţă de maşina precedentă, cu frânare până la oprire şi funcţie de repornire. Un sistem de Traffic Jam Assistant capabil să efectueze automat toate aceste funcţii va fi cu siguranţă prezent în opţiune, mai întâi la viteze de oraş (până la 50 km/h), iar apoi, probabil cu ocazia facelift-ului, şi la viteze de autostradă.

Despre motorizări, ţinuta de drum şi preţuri, citiţi în pagina următoare.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide