Renault Mégane, Citroën C-Elysée, Peugeot 301 - primele victime ale noilor reglementări EuroNCAP

Franţuzoaicele au primit câte trei stele (din cinci) la o sesiune recentă de teste efectuate de EuroNCAP. Desigur, există şi o explicaţie pentru rezultatele îngrijorător de mici. Detalii în continuare.

Renault Mégane, Citroën C-Elysée, Peugeot 301 - primele victime ale noilor reglementări EuroNCAP Renault Mégane, Citroën C-Elysée, Peugeot 301 - primele victime ale noilor reglementări EuroNCAP

Entitatea europeană supremă în materie de teste de siguranţă, EuroNCAP, a făcut publică ultima sesiune de testări, ai cărei protagonişti au fost Renault Mégane, Citroën C-Elysée, Peugeot 301, Volkswagen Golf Sportsvan, Ford Tourneo Courier şi MG3. Iar rezultatele au fost... neaşteptate. 

Renault Mégane a fost punctat în final cu doar trei stele (din maximul de cinci disponibile), fiind aspru penalizat pentru lipsa sistemelor electronice de siguranţă - aici fiind incluse sistemele de asistenţă pentru şofer (avertizare la părăsirea benzii fără semnalizare prealabilă, frânare automată în caz de impact iminent etc.) şi martorii de atenţionare în cazul necuplării centurilor pentru locurile din spate.

Pentru poze cu maşina întreagă plus toate informaţiile despre maşină, citeşte testul nostru cu Renault Mégane

Legat de ultimul aspect menţionat, oficialii EuroNCAP au sesizat că notificarea prin care pasagerii din spate sunt atenţionaţi să-şi pună centurile nu îndeplineşte noile criterii ale organizaţiei - aceasta trebui să fie acustică şi/sau luminoasă. Şi trebuie să fie afişată în mai multe limbi.

Mégane a înregistrat de asemenea, scoruri nesatisfăcătoare şi în cazul testelor de impact lateral şi de impact cu pietoni. Aici găseşti rezultatele complete ale sesiunii.

Sedanurile înfrăţite Citroën C-Elysée şi Peugeot 301 au primit, de asemenea, trei stele, EuroNCAP subliniind lipsa de eficienţă a protecţiei în cazul testelor de impact frontal şi lateral. Penalizări au suferit şi din cauza lipsei sistemelor electronice de siguranţă (probleme similare cu cele menţionate în cazul lui Mégane). Pentru rezultatele detaliate, click pe literele albastre: aici pentru Citroën C-Elysée şi aici pentru Peugeot 301.

Hatchback-ul chinez MG3 a fost frate de suferinţă cu modelele anterior menţionate, bifând trei stele din cinci, în timp ce mini-people-carrierul Ford Tourneo Courier a atins un punctaj de patru stele.

Am testat şi Ford Tourneo Courier. Nu l-am buşit. Detalii aici

Modelul care s-a remarcat cel mai bine în cea mai recentă sesiune de teste EuroNCAP a fost Volkswagen Golf Sportsvan, care a reuşit să-i convingă pe oficiali că merită toate cele cinci stele. În ciuda faptului că nici acesta nu a dispus de sistemul de avertizare în cazul părăsirii benzii, a fost tolerat mulţumită prezenţei sistemului de frânare automată. Aici vei găsi rezultatele complete.

Acesta este primul val de „victime” ale baremului mai exigent EuroNCAP, unul care cu siguranţă va mai aduce surprize. Până la următorul val de teste, zi-ne părerea ta sinceră despre noile criterii EuroNCAP:

Sunt bine-primite sau sunt doar nişte exagerări care tind să altereze imaginea de siguranţă a maşinilor pe care le conducem?

 

Sursa: EuroNCAP