Top 10 cele mai frumoase break-uri din lume. GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 11 mai 2016 Știri auto

 


Unii oameni iubesc coupe-urile, în timp ce alţii găsesc mai atragatoare berlinele sau SUV-urile. Dar ştim că mai există un grup de entuziaşti care iubesc break-urile, iar această listă este doar pentru ei. Deşi această listă este făcută de americanii de la Autoguide.com în ea regăsim modele disponibile în întreaga lume.

GALERIE FOTO

1. Volvo Estate Concept

Volvo Concept Estate e cel de-al treilea prototip din seria modelelor care au ca scop prefigurarea viitorului limbaj de design al producătorului suedez, după Volvo Concept Coupe şi Volvo XC Coupe. În vreme ce Concept Coupe a fost un fel de reinterpretare modernă a legendarului Volvo P1800, noul Concept Estate poate fi văzut ca un succesor spiritual pentru Volvo 1800ES sau, dacă memoria nu ţine cu tine, poţi să consideri noul concept al suedezilor un fel de variantă non-crossover a lui Concept XC Coupe. 

2. Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Shooting Brake este denumirea englezească pentru un break sportiv cu alură de coupé. În negura istoriei, el vine de la trăsurile cu care mergeau la vânătoare (de unde şi „shooting-ul” din expresie). Breakul sportiv pe care ni-l prezintă Mercedes-Benz ar putea fi folosit şi el pe post de transportor motorizat al unei echipe de vânători, dar şi celor care vor să le încapă la nevoie şi familia şi bagajele, dar cu care să fie în stare să rupă autostrada în două dacă li se năzare. Vorbim de o maşină care are sub capotă motorizări cu puteri între 204 CP şi 408 CP, pregătită pentru performanţe pe măsură: cel mai lent CLS Shooting Brake prinde suta în 7.8 secunde cu plecare de pe loc; cel mai rapid, în 5.3 secunde. 

3. Jaguar XF Sportbrake

Breakul Jaguar mizează pe un stil mai sportiv, linia acoperişului fiind destul de plonjată, în timp ce farurile sunt alungite pe orizontală, similar cu berlina, după cum se poate observa din camuflaj. Din punct de vedere al motorizărilor, breakul Jaguar va beneficia de aceeaşi gamă ca şi berlina, inclusiv motorul V8 supraalimentat, de 510 CP, de pe XF-R.

4. Audi RS6 Avant

Audi a găsit o nişă interesantă pentru amatorii de maşini sportive: breakurile. Aşa încât apariţia noului Audi RS6 nu a fost trecută cu vederea, mai ales dacă ne gândim că, faţă de un BMW M5, plusează la capitolul spirit practic printr-un portbagaj mult mai mare şi cu o modularitate specifică unui break. Audi RS6 îşi arată forţa încă de la prima privire, prin detalii stilistice mici, dar de mare efect. În partea frontală, spoilerul cu două prize de aer laterale imense primeşte două ornamente din aluminiu polişat, care amintesc de nişte branhii, în timp ce pe grila centrală, sub numărul de înmatriculare, tronează inscripţia ”quattro”.

5. Opel Insignia Sports Tourer 

La aproape jumătate de an de la lansarea versiunii sedan şi hatchback, în martie 2009, Opel a lansat versiunea break, Opel Insignia Sports Tourer. Spre deosebire de vechile breakuri, tendinţa nu mai este doar de a modifica partea din spate a unei maşini, ci de a concepe un nou model aproape de la zero. Spre exemplu, partea din spate este complet redesenată, iar hayonul integrează şi stopurile de această dată. În plus, dacă acesta este acţionat electric, şoferul poate regla înălţimea până la care să se ridice, pentru a nu lovi partea de sus într-un garaj. Insignia Sports Tourer nu se comportă ca un break şi nu se conduce ca un break, în special atunci când suspensia este setată în modul sport. Şi nici nu arată ca un break clasic, ci mai degrabă cu un shooting-break, în special în partea din spate.

6. Mazda6 Wagon

Mazda6 Wagon arată foarte bine şi aduce un suflu nou, proaspăt, segmentului de maşini cu dimensiuni medii. Este, cu siguranţă, unul dintre cele mai frumoase breakuri medii de pe piaţă în acest moment, dacă nu cel mai frumos. Inspirată din conceptul Shinari, cea de-a treia generaţie Mazda6 foloseşte limbajul de design KODO, care se traduce prin „sufletul mişcării”. Dar treaba asta cu „sufletul mişcării” o să fie mult mai relevantă când o să vorbesc despre cum se conduce Mazda6 break pentru că, într-adevăr, mişcarea unei maşini poate să aibă şi suflet. 

7. Toyota Avensis Wagon

Toyota Avensis Station Wagon, o denumire lungă pentru un model la fel de lung, ce măsoară 4.795 mm de la bara din faţă până la cea din spate. Deci ar trebui să fie un excelent vehicul de familie şi de asta am vrut să ne convingem testând săptămâna asta mai multe modele în care tata, mama şi copiii se pot simţi în largul lor. Pentru că mărimea contează, chiar şi în cazul familiilor, noul Toyota Avensis SW a crescut în lungime cu 9 cm faţă de anterioara generaţie, câştigând mult la spaţiul interior. 

8. VW Passat Alltrack

Volkswagen Passat Alltrack, adică un Passat B8 Variant care încearcă să arate ca un SUV, deşi ştie toată lumea că nu e altceva decât un break de familie. Pentru a-i atrage pe clienţii mai aventurieri din fire, nemţii au montat o suspensie care oferă o gardă la sol mai mare cu 27,5 mm faţă de versiunea standard, precum şi protecţii din plastic negru pentru praguri, spoilere şi aripi.

9. Subaru Levorg

Levorg se încadrează între Impreza şi Legacy, având o lungime de 4.690 milimetri, o lăţime de 1.780 milimetri şi un ampatament de 2.650 milimetri. Motorizările include două propulsoare boxer, de 1.6 şi 2.0 litri, ce produc 170, respectiv 300 de cai putere, ambele fiind echipate cu o transmisie Lineartronic cu variaţie continuă. 

10. Porsche Panamera Sport Turismo

Prin intermediul conceptului Panamera Sport Turismo prezentat la Salonul Auto Paris 2012, Porsche preconizea designul următoarei generaţii a sedanului sportiv Panamera. Mai mult, conceptul Sport Turismo reprezenta o platformă de prezentare pentru un nou sistem de propulsie hibridă denumit „e-hybrid”, care combină un motor pe benzină cu unul electric. La exterior, Panamera Sport Turismo are un design mai agresiv şi mai curat decât al lui Panamera, iar în interior designerii Porsche au adoptat un stil futurist, cu cadrane digitale şi ecrane tactile în loc de butoane.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide