Dodge Challenger SRT Hellcat este noua torpilă sol-sol de la americani

Îţi era dor să vezi încă un muscle car american scoţând fum din pneuri de toţi caii-putere? Challenger SRT Hellcat este aici pentru a-ţi satisface vizual poftele. La peste 600 CP, are şi cu ce.

Dodge Challenger SRT Hellcat este noua torpilă sol-sol de la americani Dodge Challenger SRT Hellcat este noua torpilă sol-sol de la americani

În timp ce noua generaţie Mustang se globalizează şi arată că s-a cizelat suficient cât să poarte sub capotă un motor L4, Challenger păstrează reţeta americană şi face publică noua lor jucărie, un muscle car cu „peste 600 de cai-putere”. Am putea spune că nu suntem impresionaţi, însă am minţi cu desăvârşire. 

SRT Hellcat este şi cel mai puternic Challenger pe care Dodge l-a produs până acum - mulţumită V8-ului Hemi de 6,2 litri, supraalimentat, ascuns de capota lungă à la Viper. Transmisia este asigurată fie de o cutie manuală în şase trepte, fie de una automată cu opt rapoarte.

Nu există informaţii privind cifrele de performanţă, însă, la 600 de cai-putere nu ar fi de mirare să coboare sprintul 0-100 km/h la sub patru secunde. Posesorii de Hellcat vor primi două chei la purtător - una roşie şi una neagră. Dacă vrei să deblochezi toată puterea pe care ţi-o oferă acest Challenger, foloseşti cheia roşie. E pe cât de frumos pe atât de simplu. 

Şi pentru că nici muscle car-urile nu mai sunt ce au fost odată (există şi un sens bun în care poţi spune asta), cei peste 600 de cai-putere ai lui Challenger pot fi struniţi în trei moduri diferite - Default, Sport şi Track.

Desigur, aceste trei moduri presetate nu privesc doar sensibilitatea maşinii la apărarea acceleraţiei, ci produc schimbări şi la nivelul cutiei de viteze, al greutăţii direcţiei, al sistemului de cotrol al tracţiunii şi, nu în ultimul rând, al suspensiei. SRT Hellcat îşi încalţă roţile de 20 de inci cu pneuri Pirelli PZero Nero, roţi care ascund frâne Brembo cu discuri de 15,4 inci diametru şi cu etriere cu şase pistonaşe. Maşina asta chiar nu se joacă atunci când vine vorba de cifre intimidante. 

În aşteptarea cifrelor de putere, aruncă privire la galeria foto - unde vei găsi o grămadă de imagini cu interiorul lui SRT Hellcat, despre care noi am avea numai cuvinte de laudă - şi apoi la clipul de mai jos şi spune-ne de ce nu ţi-ai lua un muscle înaintea unei sportive europene. Ignorând, pentru o clipă, ideea impozitării dureros de mari, evident.

 

Sursa: Dodge