Hyundai Genesis este nava-amiral a coreenilor în Europa

Expansiunea de imagine a coreenilor pe Bătrânul Continent este susţinută de versiunea europeană a modelului de clasă mare Hyundai Genesis, care ”se ia” de greii premium germani chiar la Salonul Auto Geneva 2014.

Hyundai Genesis este nava-amiral a coreenilor în Europa Hyundai Genesis este nava-amiral a coreenilor în Europa

Precedentul Hyundai Genesis a făcut o figură foarte bună pe piaţa americană, oferind un foarte bun raport preţ/lux. În Europa, însă, oficialii au considerat că maşina dotată cu un V8 gurmand nu ar avea trecere la clienţii amatori de berline premium germane diesel.

Iată că, la Salonul Auto Geneva 2014, coreenii revin cu o nouă generaţie, lansată acum câteva luni în Coreea de Sud. O generaţie evoluată la toate capitolele şi care putem spune că ia locul ocupat până nu demult de Honda Legend - pentru că noul Genesis e dotat cu tracţiune integrală şi motor V6.

Ce ziceţi, se poate duela cu Audi - BMW - Mercedes-Benz?

Noul Hyundai Genesis e o berlină de clasă mare, dar cu o lungime de 5 metri, deci mai apropiată de limuzinele de lux. Practic, coreenii doresc să ofere o maşină mai spaţioasă, după modelul lui Skoda Superb în clasa medie.

Clienţii europeni vor beneficia de versiunea de echipare de top a lui Genesis, ceea ce înseamnă tapiţerie din piele şi ornamente pretenţioase, un sistem de aer condiţionat dotat cu senzor de CO2 (care previne şi somnolenţa la volan), dar şi cele mai noi sisteme de asistenţă a şoferului, de la pilotul automat inteligent şi sistemul automat de frânare până la Around View Monitor sau Blind Spot Detection.

Sobrietate şi simplitate, într-un stil clasic. Ca să nu zicem de pensionari...

Practic, Genesis este genul de berlină sobră, care va oferi un foarte bun raport preţ/echipare în clasa mare. Însă nu doar atât: şi din punct de vedere tehnic, berlina coreeană se anunţă la înălţime, datorită motorului V6 GDI şi a tracţiunii integrale.

Motorul are o cilindree de 3,8 litri şi o putere de 315 CP, fiind cuplat la o cutie de viteze cu 8 trepte. Performanţele sunt bune (6,8 secunde pentru 0-100 km/h şi viteză maximă de 240 km/h), iar şoferul poate selecta patru moduri de operare, gestionate de sistemul ”Driving Mode Intelligent”.

N-arată rău şi are tracţiune integrală. Dar V6-le pe benzină papă cam mult faţă de un diesel

Consumul mediu se cifrează la 11,6 litri/100 km, explicaţia pentru această valoare nu prea mică ţinând de echiparea maşinii cu tracţiune integrală HTRAC AWD, unul dintre cele mai uşoare sisteme 4x4 din segment.

Preţul şi disponibilitatea lui Hyundai Genesis în România vor fi comunicate în scurt timp.