Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé este aici

... şi, teoretic, nu ar mai avea nevoie de prezentări, însă există nişte cifre în privinţa cărora sigur eşti curios...

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé este aici Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé este aici

Aşa cum probabil te-ai fi aşteptat, S 63 AMG Coupé primeşte un kit exterior care 1. în niciun caz nu-l face mai urât şi 2. îţi pregăteşte creierul pentru câteva cifre mari. Dacă jantele de 19 inci ţi se par... comune pentru coupé AMG, pentru banii potriviţi Mercedes-Benz îl poate încălţa cu roţi de 20 de inci AMG Performance Studio după care se pot ascunde frâne ceramice. 

Bine, indiferent de care frâne vorbeşti, „se pot ascunde” e impropriu spus...

Animat de V8-ul twin-turbo de 5,5 litri, noul S 63 AMG Coupé livrează 585 de cai-putere şi un cuplu motor de 900 de Newtoni-metru. Adică este cu 41 de cai-putere şi cu 100 de Newtoni-metru mai puternic decât predecesorul său, CL 63 AMG. Şi pentru că secretul ţine, de regulă, în a scade şi nu în a adăuga, noul S 63 AMG Coupé este şi cu 65 de kilograme mai uşor decât antemenţionatul CL. 

„Dacă tot mă compari cu Laguna Coupé... ai văzut tu vreo Laguna cu 585 de cai?!”

Modificările de mai sus îi asigură lui S 63 AMG Coupé un sprint 0-100 km/h în doar 4,3 secunde - iar în versiune 4MATIC este cu 0,4 secunde mai rapid. Dap, 0-100 km/h în 3,9 secunde. Indiferent de echipare, viteza maximă rămâne, conform gentlemen agreement, 250 km/h. 

Şi cum versiunea coupé a vârfului S-Class trebuie să fie şi sportivă şi confortabilă, AIRMATIC-ul are grijă ca atunci când nu eşti setat pe încins gume, să dispui de tratamentul preferenţial tipic Clasei S. Aşadar, pe lângă MAGIC BODY CONTROL, S 63 AMG Coupé se laudă şi cu capacitatea de a se înclina pe viraje, pentru a diminua efectul produs de forţa centrifugă pasagerilor. La viteze cuprinse între 19 şi 180 de kilometri pe oră, S 63 AMG Coupé se poate „lăsa” pe interiorul virajului cu până la 2,5 grade. 

E fix aşa cum ni l-am imaginat noi. Doar că mult mai bine

Mercedes-Benz a pregătit şi pentru S 63 AMG Coupé un „Edition 1”, o versiune disponibilă în primul an de la lansare. Am putea să-ţi înşiruim lista de „bunătăţi” cu care se laudă Edition 1, dar ştim că după ce-ţi spunem că are cristale Swarovski în farurile LED n-o să mai reţii detalii de genul tapiţerie din piele Nappa sau Night View Assist Plus sau inserţii din lemn negru. 

Volanul teşit, în trei spiţe, e opţional. Probabil costă mult. Dar uită-te la el şi zi că nu merită

S 63 AMG Coupé îşi va face debutul la Salonul Auto de la New York de luna viitoare şi va putea fi comandat începând cu luna aprilie (versiunea 4MATIC) şi cu luna iulie (versiunea cu propulsie pe o singură punte).