Noul Cadillac CTS-V: 640 CP de furie americană anti-M5

Ce vezi tu aici se numeşte Cadillac CTS-V şi este o nouă încercare e americanilor de a detrona berlinele germane din segmentul premium care merg tare şi foarte tare. Ştii tu, BMW M5, Mercedes-Benz E63 AMG şi Audi RS6. Şi, cel puţin pe hârtie, noul CTS-V reuşeşte.

Noul Cadillac CTS-V: 640 CP de furie americană anti-M5 Noul Cadillac CTS-V: 640 CP de furie americană anti-M5

Aceasta este a treia generaţie a berlinei sportive de segment mare Cadillac CTS-V. Un sedan american cu un motor V8 de 6,2 litri care dezvoltă nu mai puţin de 640 CP şi 855 Nm. Probabil ţi-ai dat seama deja că această monstruozitate motorizată va lupta cu cele trei modele sportive germane consacrate – BMW M5, Mercedes-Benz E63 AMG şi Audi RS6.

Aşa arată 640 CP, se pare

Pe hârtie, americanul potent reuşeşte fără eforturi să îi facă de ruşine pe nemţi, având în vedere că RS6 şi M5 au, fiecare, 560 CP, iar un E63 AMG S are 585 CP.

Potrivit producătorului de peste Ocean, noul CTS-V vine la pachet cu o cutie automată cu opt trepte care îţi permite să schimbi manual cu ajutorul clapetelor din spatele volanului. Totodată, există un mod Launc Control, care ar trebui să te ajute să pleci în forţă de pe loc, precum şi ceva numit „Performance Algorithm Shifting”. Chestia asta ar trebui să ofere o viteză la fel de bună la schimbarea treptelor, dar şi un rafinament demn de o transmisie automată convenţională cu convertor de cuplu. Cuvintele lor, nu ale mele.

Evident, toată puterea merge doar către roţile din spate (fiindcă toată lumea ştie că un V8 de 6,2 litri nu se înţelege prea bine cu tracţiunea integrală).

Cât despre viteză, se pare că noul CTS-V cunoaşte destul de multe despre acest subiect: sprint de la zero până la 60 de mile/oră (96 km/h) în 3,7 secunde şi o viteză maximă de 322 km/h.

Diferenţialul spate e cu alunecare limitată, iar suspensia vine cu cea mai nouă generaţie a sistemului GM Magnetic Ride Control, precum şi cu sistemul de management al tracţiunii cu patru moduri: Tour, Sport, Track şi Snow.

Frânarea e asigurată de un sistem Brembo cu discuri de 390 mm şi etriere cu şase pistonaşe pe faţă şi discuri de 365 mm cu etriere cu patru pistonaşe pe spate.

Jantele de 19 inci sunt îmbrăcate în anvelope Michelin Pilot Super Sport care, cel puţin teoretic, ar trebui să te ajute să atingi o acceleraţie laterală de aproape 1G.

Noul Cadillac CTS-V va debuta în ianuarie 2015 la Salonul Auto Detroit.

VIDEO: