Noul Lamborghini Hurácan, urmaşul lui Gallardo. UPDATE

Salonul Auto Geneva 2014 reprezintă un moment foarte important pentru Lamborghini, care prezintă urmaşul lui Gallardo. Numele său: Lamborghini Huracan LP 610-4.

Noul Lamborghini Hurácan, urmaşul lui Gallardo. UPDATE Noul Lamborghini Hurácan, urmaşul lui Gallardo. UPDATE

Primele imagini cu noul Lamborghini Huracan nu au făcut decât să stârnească agitaţie printre fani, pentru că e destul de rar când asişti la naşterea unui nou Lambo.

Modelul pe care îl înlocuieşte, Gallardo, a fost produs în 14.000 de exemplare în cei 10 ani de existenţă, fiind un adevărat succes comercial pentru firma din Sant'agata Bolognese, dar mai ales pentru grupul VW, care deţine Lamborghini.

Conform tradiţiei, de a numi maşinile după tauri celebri din coridele de altădată, Huracan a fost un taur din rasa Conte de la Patilla, care s-a făcut remarcat într-o luptă din Alicante, în 1879. În lupta din arena supercarurilor moderne, noul Lamborghini Huracan promite destul de multe.

În primul rând, aspectul de ”Reventon junior”, cu multe trimiteri la avioanele de vânătoare, este un magnet vizual suficient. Probabil în viitor vor apărea pachete aerodinamice şi mai agresive, dar, pentru moment, aerul ameninţător al lui Huracan e suficient.

Interiorul continuă şi el ideea de cockpit de avion, iar numărul de butoane nu e aşa de mic precum s-ar aştepta fanii gadgeturilor. Indicatoarele analogice au lăsat locul unui display cu multe informaţii, iar volanul pare dedicat gamerilor.

Consola centrală are comenzile aranjate intuitiv, iar comenzile principale pentru controlul maşinii (butonul de pornire sau maneta cutiei de viteze) par a nu avea legătură cu domeniul auto. O singură critică: habitaclul e mult prea axat pe perfecţiune, aşa încât caracterul pasional se pierde între muchiile germanice...

Dar Huracan a fost conceput pentru performanţe de înalt nivel, iar asta înseamnă şi o tehnologie avansată. În primul rând, masa proprie a maşinii se cifrează la doar 1.422 kg, graţie combinării aluminiului şi fibrei de carbon în construcţia şasiului şi caroseriei. Ceea ce înseamnă şi o rigiditate crescută, deci o manevrabilitate mai bună.

Motorul nu e o noutate: vorbim de un V10 de 5,2 litri similar cu propulsorul regăsit înainte pe Gallardo. Însă adoptarea unui sistem ”Iniezione Diretta Stratificata” (combinarea injecţiei directe cu cea indirectă) a dus la obţinerea unei puteri mai mari, de 610 CP/8.250 rpm, în timp ce cuplul motor ajunge la 560 Nm/6.500 rpm, având o curbă mai bună la turaţiile medii.

Prin urmare, performanţele lui Huracan sunt excelente: 0-100 km/h în doar 3,2 secunde (mai bine decât cel mai performant Gallardo de până acum, LP 570-4 Squadra Corse) şi mai puţin de 10 secunde pentru demarajul până la 200 km/h.

Viteza maximă atinsă de Huracan se cifrează la 325 km/h, iar consumul mediu de numai 12,5 litri/100 km este foarte bun raportat la performanţele maşinii. Cutia de viteze secvenţială, cu dublu ambreiaj şi 7 trepte, e botezată ”Lamborghini Doppia Frizione”, transmiţând puterea tuturor celor patru roţi.

Huracan oferă trei moduri de conducere, selectabile de la un comutator plasat direct pe volan: ”Strada”, ”Sport” şi ”Corsa”. Practic, noul sistem ANIMA (Adaptive Network Intelligent Management) modifică parametrii de funcţionare ai motorului, cutiei şi sistemelor electronice de control.

Discurile de frână sunt ceramice, iar jantele au 20 de inci. Opţional, pentru Huracan se oferă şi direcţie asistată electronic (Dynamic Steering) sau controlul electronic al suspensiei (MagneRide), care sunt controlate tot de ANIMA.

Preţul de bază pentru noul Lamborghini Huracan se cifrează la 169.500 euro, iar primele livrări vor începe în primăvara acestui an.