Range Rover Sport SVR, dezvăluit: 550 CP de furie auto britanică

Cel mai puternic şi rapid model de serie din istoria mărcii britanice Land Rover a fost dezvăluit oficial. Faceţi cunoştinţă, aşadar, cu noul Range Rover Sport SVR şi al său V8 de 5,0 litri cu compresor mecanic.

Range Rover Sport SVR, dezvăluit: 550 CP de furie auto britanică Range Rover Sport SVR, dezvăluit: 550 CP de furie auto britanică

După un debut sub formă de prototip la Goodwood Festival of Speed 2014, noul Range Rover Sport SVR – adică cel mai puternic şi rapid model din istoria mărcii auto Land Rover – a fost prezentat ca maşină de serie. Să vedem, aşadar, despre ce este vorba.

Păi, pentru început, avem de-a face cu un V8 de 5,0 litri cu compresor mecanic (pe benzină, evident) care produce nu mai puţin de 550 CP şi 680 Nm – cu 40 CP şi 55 Nm mai mult decât un Range Rover Sport Supercharged obişnuit.

Guri de aer imense, jante de 22 de inci (opţionale) şi un eleron în spate - printre altele

Toată această putere este trimisă către toate cele patru roţi prin intermediul unei cutii de viteze automate cu opt trepte şi a unui sistem de tracţiune integrală care a primit un diferenţial spate recalibrat pentru a bloca roţile mai rapid şi mai mult timp.

Noul Range Rover Sport SVR a demonstrat deja că e un SUV al naibii de rapid, reuşind să parcurgă celebrul circuit german Nürburgring într-un timp de opt minute şi 14 secunde – adică mai rapid decât un Volkswagen Golf R32 (8m34s), un Renault Megane R26.R (8m30s) şi un Lotus Elise (8m17s). Iar acum avem la dispoziţie şi cifrele oficiale care au dus la timpul impresionant de pe Nordschleife – sprint de la zero până la 100 km/h în 4,7 secunde şi o viteză maximă limitată electronic la 260 km/h.

Land Rover nu a uitat, totuşi, de rădăcini: RRS SVR are o cutie de transfer cu două moduri - High şi Low - dar şi sistemul Terrain Response 2

Aşa cum probabil ţi-ai dat seama deja, acest mastodont cu rachetă balistică sub capotă a avut nevoie şi de alte modificări pentru ca şoferul să ajungă acasă într-o singură bucată, şi nu adunat cu făraşul de pe drum.

Mai exact, sistemul Torque Vectoring din diferenţialul central (care împarte cuplul motor între punţi) a fost îmbunătăţit pentru o experienţă mai sportivă în viraje, în vreme ce sistemul de frânare a fost dat pe mâna celor de la Brembo. Totodată, suspensia sport, bucşele întărite şi sistemele Active-Roll Control şi Adaptive Dynamics – ambele recalibrate – contribuie din plin la crearea „celui mai dinamic” Land Rover de serie produs vreodată.

Interiorul primeşte scaune sport şi decoraţiuni din aluminiu sau fibră de carbon

Range Rover Sport SVR va debuta la concursul de eleganţă Pebble Beach California şi e primul model din gama britanicilor de la Land Rover care a primit tratamentul nou-înfiinţatului departament de specialitate Special Vehicle Operations. Cu alte cuvinte, englezii vor lansa în viitor şi alte variante sportive ale modelelor gândite mai mult pentru off-road şi mai puţin pentru timpi pe Nürburgring.

VIDEO: