Test de combustibil – e vreo diferenţă între carburanţi?

Autor: Adrian Mihălţianu 10 ian. 2013 Prezentări

Problema alegerii carburantului potrivit care să crească performanţele maşinii continuă să dea bătăi de cap şoferilor de pretutindeni. În această privinţă, ProMotor şi MOL România au condus un experiment pentru a vedea în ce măsură sunt îmbunătăţite performanţele unei maşini alimentate uzual doar cu benzină 95, după folosirea benzinei EVO cu cifră octanică apropiată de 100, produsă pe baza unei reţete speciale care îi asigură un pachet de aditivi de ultimă generaţie.

Testul a presupus folosirea unui SEAT Leon FR echipat cu un motor 2.0 TFSI de 200 de cai-putere,  alimentat anterior cu benzină 95, iar desfăşurarea acestuia a constat în trei faze.

În prima fază, maşina a fost testată la centrul de diagnosticare AutoTest International Bucureşti pentru evaluarea performanţelor motorului la utilizarea de benzină 95. Înaintea testului, autoturismul a fost alimentat în mod constant cu benzină fără aditiv, cu cifra octanică 95, din benzinăriile unor companii cu acoperire naţională. În cea de-a doua fază a experimentului, SEAT-ului i-a fost făcut plinul cu EVO Benzină, după care a fost folosit la parcurgerea Austostăzii A2, care leagă Bucureşti de Constanţa.

Ultimul pas a constat în retestarea maşinii în acelaşi loc, după parcurgerea celor aproape 500 km cu EVO Benzină. La prima testare, după folosirea benzinei 95, maşina etalase o putere a motorului de 195 CP, faţă de cei 200 CP specificaţi în fişa tehnică, pierzând 5 CP pe parcursul duratei sale de viaţă 2008-2012 şi al celor 75.000 km rulaţi.

Am stat de vorbă cu Rafael Paşcui, Fuel Category Manager la MOL România, care ne-a explicat:

„În opinia mea, poate fi considerată o pierdere explicabilă. Dacă autovehiculele sunt exploatate corect, pierderile pot fi aproape nule chiar şi la rulaje de peste 100.000 km. Pe de altă parte, acceleraţiile bruşte cu motorul rece, rularea pentru timp îndelungat la turaţii foarte ridicate şi nu în ultimul rând folosirea de consumabile de calitate slabă pot contribui la uzura prematură a motorului.“

După parcurgerea Autostrăzii Bucureşti-Constanţa cu benzina EVO alimentată de la MOL, maşina a fost supusă din nou testului de măsurare a puterii motorului, de această dată rezultatul urcând la cota de 202 CP. Aşadar, performanţele s-au îmbunătăţit sesizabil, motorul câştigând 7 CP. Mai mult, după alimentarea cu benzina EVO de la MOL am putut simţi cum motorul Seat-ului reacţionează ceva mai prompt la accelerare, atât la turaţii mici cât şi superioare.

„Folosind carburant neaditivat, în timp apar inevitabil depuneri în sistemul de alimentare, pe supape şi chiar în camera de ardere a motorului. Astfel se modifică parametrii motorului, care nu mai poate atinge performanţele sale nominale. Deşi producătorii de autoturisme prevăd posibilitatea folosirii oricărei benzine cu cifra octanică de minimum 95, motoarele sunt dotate cu diverşi senzori care o pot detecta. Prin managementul electronic al motorului sunt reduse performanţele acestuia, pentru a-l proteja. Invers, dacă este detectată benzina cu cifra octanică superioară, se pot adapta automat parametrii motorului pentru o funcţionare îmbunătăţită.

Câştigul de putere demonstrat prin această testare poate fi argumentat în primul rând prin faptul că benzina EVO a fost dezvoltată de specialiştii noştri pentru a asigura o ardere optimă în motoare, deci un răspuns bun al motorului la apăsarea pedalei de acceleraţie. Desigur, pachetul de aditivi a contribuit la curăţarea eficientă a motorului de eventualele depuneri acumulate în perioada folosirii unei benzine neaditivate, pentru eliminarea dezavantajelor sus-amintite, chiar şi după un rulaj de numai 500 km.“

După cum a demonstrat şi testul de faţă, efectele pozitive pot să apară chiar de la primul plin, urmând ca folosind constant EVO Benzină să se ajungă la performanţe maxime. Recomandăm tuturor automobiliştilor să evite compromisurile în ceea ce priveşte calitatea carburanţilor, pentru a nu fi puşi în situaţia creşterii nejustificate a consumului şi uzurii autovehiculelor pe care le deţin“, a concluzionat Rafael Paşcui.

Puteţi testa pe cont propriu diferenţele dintre carburanţi, aşteptăm părerile voastre!

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide