Aceste concepte Husqvarna ne fac să iubim (din nou) motocicletele

Nu, nu sunt prototipuri de motofierăstraie, ci de motociclete. Şi arată pur şi simplu delicios. De fapt, dacă cele două minunăţii pe două roţi ar intra în producţia de serie, aş putea să renunţ fără prea multe regrete la cele patru roţi cu care m-am obişnuit până acum.

Aceste concepte Husqvarna ne fac să iubim (din nou) motocicletele Aceste concepte Husqvarna ne fac să iubim (din nou) motocicletele

Ce vezi tu în pozele de mai jos reprezintă întruchiparea pe două roţi a retrofuturismului. Altfel spus, sunt două motociclete care privesc către viitor, dar nu uită de trecut. Dar indiferent cum vor textele oficiale să le descrie, eu ştiu una şi bună: arată minunat.

Este vorba despre două concepte Husqvarna 401 care au fost create de studioul de design industrial Kiska, acelaşi care a stat în spatele devoratorului de circuite KTM X-Bow.

Cele două bijuterii sunt motorizate de acelaşi propulsor monocilindru cu 43 CP ca la KTM 390 Duke şi au fost denumite Vit Pilen (săgeata albă) şi Svart Pilen (săgeata neagră), după una dintre cele mai uşoare, rapide şi mici motociclete ale anilor ’50.

Fiecare model cântăreşte 180 de kilograme, are roţi de 17 inci şi un rezervor integrat în corpul cu design foarte curat. Totodată, ambele motoare luminează drumul din faţă cu un proiector cu LED futurist.

Dar diferenţele se termină aici, fiindcă Vit Pilen merge pe calea vitezei – cu anvelope semislick şi un ghidon coborât, în vreme ce Svart Pilen se adresează celor care vor să mai iasă de pe asfalt din când în când – cu anvelope all-terrain, un ghidon înălţat şi două suporturi pentru lucrurile tale (unul pe rezervor şi unul în spate).

Tu ce zici: ai lăsa cele patru roţi pentru o asemenea motocicletă?