Scuterul electric Gogoro vrea să fie un fel de Tesla Model S pe două roţi

Mai ţii minte când a fost lansată berlina 100% electrică Tesla Model S? A fost un moment foarte important în istoria industriei auto, şi nu pentru că ar fi fost ceva revoluţionar, ci pentru că fondatorul companiei – Elon Musk – avea o viziune foarte clară a viitorului. Se pare că există cineva care vrea să facă acelaşi lucru în lumea pasionaţilor de două roţi.

Scuterul electric Gogoro vrea să fie un fel de Tesla Model S pe două roţi Scuterul electric Gogoro vrea să fie un fel de Tesla Model S pe două roţi

Ai auzit vreodată de cuvântul smartscooter? Probabil că nu, dar uite că îl citeşti acum, fiindcă asta vor să creeze cei de la Gogoro, o companie care are legături destul de strânse cu HTC (producătorul de telefoane mobile).

În esenţă, scuterul Gogoro vrea să devină un fel de Tesla Model S al lumii pasionaţilor de două roţi. E electric şi e conectat permanent la smartphone-ul tău, iar fondatorii companiei au o viziune destul de clară despre viitorul companiei, în sensul că – la fel ca în cazul Tesla – vor să creeze o reţea mondială de staţii de schimbare a bateriilor.

Din punct de vedere tehnic, scuterul are un cadru din aluminiu pe care au fost montate un motor electric răcit cu lichid, un set de baterii litiu-ion cu aceleaşi celule folosite de Tesla, lumini cu LED şi cadrane de bord personalizabile cu ajutorul aplicaţiei pentru smartphone.

E... drăguţ

Puterea totală e de 8,6 CP, iar cuplul maxim are valoarea fulgerătoare de 25 Nm. Dar să nu uităm că e vorba despre un scuter, aşa că sprintul de la zero până la 50 km/h se face în 4,2 secunde, iar viteza maximă e de 95 km/h.

Totodată, bateriile oferă o autonomie maximă de 100 km la o viteză medie de deplasare de 40 km/h, ceea ce nu ar fi prea rău dacă planul de creare a reţelei de schimbare a bateriilor ar fi pus în aplicare.

O staţie de schimbare a bateriilor poate să acomodeze opt bucăţi, dar există planuri pentru unităţi mai mari

La Tesla Model S, procesul de schimbare a bateriilor se face automat, dar la Gogoro se face manual. Dar nu e aşa de greu pe cât pare, fiindcă trebuie doar să ridici şaua, să scoţi bateriile din portbagaj şi să le înlocuieşti cu altele încărcate de la „GoStation”. Potrivit companiei, întreaga operaţiune nu ar trebuie să dureze mai mult de zece secunde.

Deocamdată nu există nici un detaliu despre comercializarea scuterului, dar e o idee foarte interesantă dacă mă întrebi pe mine.

VIDEO: