Am testat motorul 1.6 GDI şi 135 CP de pe noul Kia cee'd

Săptămâna trecută, chiar în zilele în care am fost surprinşi de o nouă ninsoare, mi-a căzut pe mână noua Kia cee’d, cu motorizarea pe benzină de 1,6 litri şi cutie manuală. Cum am reuşit să facem faţă împreună la - 8 grade Celsius, aflaţi în continuare.

Am testat motorul 1.6 GDI şi 135 CP de pe noul Kia cee'd Am testat motorul 1.6 GDI şi 135 CP de pe noul Kia cee'd

Primul Kia cee’d a fost lansat în 2007 şi nu arăta rău. În 2010, a primit un facelift minor, dar care nu te dădea pe spate, diferenţele nefiind aşa de mari între modelul original şi cel restilizat. În schimb, cea de a doua generaţie te impresionează plăcut prin felul cum arată, atât la exterior cât şi în interior, făcând un pas destul de mare pe scara evolutivă.

Da, este o Kia. Desenată sub bagheta lui Peter Schreyer. Care a făcut Audi TT, printre altele... Acum pricepeţi?

Era şi normal ca modelul coreean să adopte noul limbaj de design, care îl face să pară mult mai agresiv decât înainte şi să-i confere o personalitate aparte. Aşadar, noile blocuri optice au o formă alungită şi au integrate lumini de zi prevăzute cu LED-uri, fiind detaliile care schimbă dramatic aspectul exterior al noului cee’d. Acestea, împreună cu grila frontală de dimensiuni mai mici dar cu o formă interesantă, creează un look mai sportiv părţii frontale.  

Ochi de felină, să meargă bine cu „botul de tigru” preparat de neamţul furat de la Audi

Dacă ne uităm din profil, putem observa că suprafaţa vitrată se îngustează progresiv de la montantul A spre montantul C, punând astfel accent pe o imagine mai dinamică. În spate, se păstrează acelaşi aer modern, stopurile fiind garnisite cu LED-uri iar luneta este umbrită de un eleron destul de generos.

Spatele e mai degrabă banal, dar formele sunt plăcute şi atrag privirea

Per ansamblu, uitându-ne la aspectul exterior, putem spune că a evoluat extrem de mult în comparaţie cu prima generaţie. Acum are un aer mai modern, mai sofisticat şi pune accentul, în mare parte, pe un look mai sportiv. Şi de ce nu?! Doar are de luptat cu greii clasei compacte, cum ar fi Golf 7, Astra sau Focus.   

Citeşte mai departe în pagina următoare »