Drive test SsangYong Rexton G4 - Coreeanul care cochetează cu categoria grea

Drive test SsangYong Rexton G4

Drive test SsangYong Rexton G4 - Coreeanul care cochetează cu categoria grea Drive test SsangYong Rexton G4 - Coreeanul care cochetează cu categoria grea

SsangYong Rexton G4 este o prezenţă „exotică” pe străzile din România. Văzută din profit poate fi confundată cu una din mărcile consacrate premium, însă de îndată ce îi citesc numele scris în spate, mulţi se grăbesc să o catalogheze, pe nedrept - „chinezărie”. Dar să lăsăm pentru o vreme prejudecăţile legate de SsangYong, deoarece a trecut destul de mult timp de când producătorul din Coreea de Sud a produs Rodius, modelul care a ajuns să fie cunoscut drept „cea mai urâtă maşină din lume”. Din punct de vedere al aspectului nu putem spune că stă mai rău ca rivali precum Land Rover Discovery Sport, Hyundai Grand Santa Fe sau Toyota Land Cruiser.

Ca şi design exterior SsangYong este o apariţie care atrage privirile, modificările estetice ale părţii frontale făcând maşina să arate mai elegantă şi mai agresivă decât înainte. Grila impozantă face trimitere la Mercedes-Benz, care a şi donat motoarele primului Rexton. 

Modelul G4 este clar o schimbare în bine pentru SsangYong. Rexton este liderul imaginii brandului şi se observă că a existat un efort concentrat pentru a-i îmbunătăţi calitatea şi pentru a-l face un produs mai bun decât a fost modelul anterior. De la liniile exterioare şi până la execuţia cabinei, acest nou Rexton este îmbunătăţit masiv. Noi am beneficiat la test de cea mai bună versiune - Premium 4WD cu motor diesel de 2,2 litri 181 CP cu transmisie automata cu 7 trepte Mercedes-Benz. 

Interiorul conduce la o senzaţie de confort de îndată ce te-ai instalat la volan. Consola centrală este dominată de ecranul sistemului de navigaţie, care înglobează şi comenzile sistemului audio. Totul e extrem de uşor şi intuitiv de accesat. Ergonomia condusului este exemplară, nu eşti obligat nici o fracţiune de secundă să te întinzi pentru a avea acces la vreo comandă. Pe alocuri bordul este acoperit cu piele şi plastice plăcute la atingere.

Calitatea materialelor e bună, fie că vorbim despre tapiţeria din piele, fie de plasticele utilizate la realizarea habitaclului. Impresionează şi calitatea asamblării, nu vei avea ocazia să descoperi îmbinări perfectibile sau spaţii dizgraţioase între elementele ce compun bordul, consola centrală sau panourile portierelor.

Poziţia la volan e corectă şi beneficiază de posibilităţi de ajustare aproape complete. Habitaclu este suficient de bine proporţionat, atît pentru pasagerii de pe bancheta din spate, cât şi pentru cei din faţă, cu menţiunea că cei poziţionaţi pe cele două scaune adiţionale vor fi nevoiţi să se adapteze unei poziţii incomode. Deci, concret şi cinstit, pe scaunele de pe ultimul rând vei pune doar copii. Portbagajul are o dimensiune de 1051 de litri pentru versiunea cu 5 locuri, iar spaţiul generos rămâne valabil chiar dacă alegeţi varianta cu şapte locuri. 

Coreenii au ales o transmisie automată cu 7 trepte G-Tronic împrumutată de la Mercedes-Benz pentru gestionarea resurselor oferite de motor de 2.2 litri diesel, care mai apoi sunt trimise către toate cele patru roţi via unui sistem de tracţiune integrală. Combinaţia lucrează bine în oraş şi facilitează mult manevrarea SUV-ului prin trafic, iar în afara oraşului vei resimţi o senzaţie de siguranţă atunci când vrei să depăşeşti, chiar dacă mai are unele întârzieri la apăsarea prea bruscă a acceleraţiei. 

Interesant, motorul se descurcă onorabil cu cele 2.1 tone ale maşinii, ba chiar mai mult, dacă punem la socoteală pasagerii şi bagajele. Uşor exagerat este ruliul pe viraje, chiar şi în cazul unui rulaj normal, senzaţia fiind uneori de răsturnare. Dar asta nu se întîmplă nici măcar atunci cînd se forţează nota. Dar nu spre sportivitate este concentrat.

Departe de această zonă, elementul lui este mai degrabă cel al călătoriilor pe distanţe lungi, poate în compania familiei. Completez, al călătoriilor lejere şi comode. Suspensia independetă pe spate, cu 10 braţe, este gândită să izoleze pasagerii la trecerile peste gropi şi denivelări. Totul este îmbrăcat de ambianţa oferită de sistemul audio care se aude foarte bine, iar per total, atmosfera de la bord este una de confort şi relaxare, în acord cu clasa maşinii.

Chiar dacă am avut de a face cu un diesel avantajul notabil a fost nivelul redus de zgomot, iar acest lucru se datorează materialelor fonoabsorbante. 

Direcţia oferă o manevrabilitate decentă pe şosea, dar nu este capabilă să ofere agilitatea şi responsivitatea unui SUV sportiv. Rexton G4 are un sistem de tracţiune integrală 4Tronic cu reductor ce dispune de modurile 4WD – H/L care permite selectarea în funcţie de suprafeţele de rulare. 

Consumul obţinut pe durata testului s-a situat în jurul valorii de 12 l/100 km în oraş, şi în jur de 10 l/100 km în afară. 

Există trei variante de echipare: Style 2WD, Clever 4WD şi Premium 4WD. Versiunea testat de noi - Premium 4WD, are un preţ de start de 32.990 de EURO. Dar la acest preţ s-au mai adougat opţiuni care l-au urcat la aproape 38.000 de EURO. Cele mai importante dintre acestea ar fi transmisia automată Mercedes-Benz cu 7 trepte - 2200 de EURO care vine la pachet cu suspensie spate independentă multilink cu 10 braţe, Hayon cu sistem senzor de apropiere keyless - 890 EURO, vopsea Albastru Atlantic - 450 EURO, Pachet interior Exclusive cu tapiţerie premium Nappa Cognac, cusătură ornamentală, plafon negru, scaun şi oglinzi cu memorie - 690 EURO, habitaclu cu 7 locuri - 690 de EURO.