TEST cu Mercedes-Benz GLK facelift: puncte tari şi puncte slabe. Plus off-road

Toată lumea ştie de Mercedes-Benz GLK. E şi normal, de altfel, fiindcă modelul care e cunoscut drept fratele mai mic al lui ML-Class se află pe piaţă din 2008. De atunci şi până acum au trecut nu mai puţin de şase ani despărţiţi de un facelift subtil aplicat în 2012. Am testat un GLK 220 CDI cu transmisie automată şi tracţiune integrală ca să vedem cum rezistă în faţa competiţiei.

TEST cu Mercedes-Benz GLK facelift: puncte tari şi puncte slabe. Plus off-road TEST cu Mercedes-Benz GLK facelift: puncte tari şi puncte slabe. Plus off-road

Mercedes-Benz GLK nu e un model nou. De fapt, a apărut tocmai în 2008, iar în 2012 a primit un facelift care l-a reîmprospătat puţin. De le lansare şi până acum au trecut şase ani, aşa că am vrut să văd cum rezistă astăzi fratele mai mic al lui ML-Class în faţa competiţiei.

Nu o să îţi înşir kilometri de text, fiindcă există deja un test detaliat cu acest model. În schimb, o să-ţi spun care sunt punctele tari şi punctele slabe ale acestui model, iar la sfârşit o să-ţi arăt ce poate în afara şoselei.

Puncte tari

Arată bine. Ştiu că s-ar putea să fie câteva comentarii neplăcute aici, dar eu chiar cred că arată bine, mai ales dacă te gândeşti că e o maşină veche de şase ani. Mi se pare că emană destul de multă seriozitate şi că are prestanţă, chiar dacă nu e cea mai mare maşină din lume.

E foarte confortabil. Chiar şi fără suspensia pneumatică Airmatic, GLK reuşeşte să absoarbă foarte bine dâmburile şi gropile din drumurile patriei.

Interiorul exprimă soliditate. Poate că unele materiale nu sunt la fel de moi ca la unii competitori, însă habitaclul crossoverului Mercedes-Benz îţi dă impresia că o să reziste o veşnicie. În plus, scaunele din faţă sunt moi, iar şoferul îşi poate găsi foarte uşor poziţia ideală la volan.

Motorul diesel de 2.143 cmc nu te lasă la greu. Cei 170 CP şi 400 Nm mi s-au părut a fi mai mult decât suficienţi pentru o maşină care cântăreşte în jur de 1,9 tone. Accelerările sunt mai mult decât decente, iar zgomotul care ajunge în habitaclu e în limite normale.

Te face să te simţi bine. Ştiu că sună ciudat, dar eu asta am simţit după ce am coborât din maşină. De fapt, aşteptările mele au fost destul de mici, dar în cele din urmă mi-a dovedit că e un model care merită luat în considerare dacă eşti în căutare de crossovere premium. E maşină relaxată, care m-a făcut să uit de griji, iar cutia automată cu şapte trepte schimbă vitezele tocmai cum ar trebui - nici prea repede, nici prea încet. Sportivitatea nu prea îi stă în caracter.

Puncte slabe

Chiar dacă în fişa tehnică scrie că poate găzdui cinci persoane, în realitate încap doar patru adulţi şi un copil, fiindcă tunelul de transmisie din spate e înalt şi răpeşte destul de mult din locul pentru picioare.

Ecranul de pe consola centrală este mult prea mic pentru anul 2014. De fapt, există telefoane care au ecrane cu diagonala ecranului mai mare.

Portbagajul are doar 450 de litri. În comparaţie, Audi Q5 are 540 de litri, iar BMW X3 are 550 de litri.

Cum se descură în off-road

Ţi-am pregătit un videoclip cu nişte încercări de urcare pe o rampă acoperită cu iarbă umedă.

După cum poţi vedea, sistemul de tracţiune integrală 4Matic îşi face treaba foarte bine, fiindcă toate cele patru roţi se învârt atunci când ar trebui. Dar, cu toate acestea, ar trebui să te gândeşti de două ori dacă vrei să ieşi de pe şosea cu un GLK, mai ales dacă ai optat pentru jantele de 20 de inci şi pachetul stilistic AMG care coboară şi mai mult garda la sol.

Totodată, deşi multă lume spune că e fratele mai mic al lui ML-Class, GLK-ul de test nu avea un mod off-road dedicat, ESP-ul nu putea fi decuplat, iar transmisia automată cu şapte trepte nu avea un mod 100% manual - puteam să schimb treptele de la clapetele din spatele volanului, dar trecea automat în treapta a doua dacă acul turometrului stătea mai mult de 1-2 secunde în apropierea zonei roşii.

Concluziile şi datele tehnice, pe pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »