Test cu noul RENAULT MEGANE şi RENAULT MEGANE GT în România - GALERIE FOTO

Prima generaţie de Renault Megane a văzut lumina în 1995, ca înlocuitor pentru vechiul Renault 19.

Test cu noul RENAULT MEGANE şi RENAULT MEGANE GT în România - GALERIE FOTO Test cu noul RENAULT MEGANE şi RENAULT MEGANE GT în România - GALERIE FOTO

 


O misiune deloc uşoară...

Prima generaţie de Renault Megane a văzut lumina în 1995, ca înlocuitor pentru vechiul Renault 19. La 21 de ani distanţă, peste 6,6 milioane de astfel de maşini s-au răspândit în toată lumea, Megane fiind unul dintre cele mai de succes modele ale constructorului francez.

În funcţie de generaţie,  Renault Megane a fost disponibilă în variante hatchback, break, coupe, decapotabilă sau sedan.
Astăzi, Renault se află în plin proces de reînnoire a gamei. După Clio, Kadjar, Captur şi Talisman, a venit rândul lui Megane.

Ce urmăreşte Renault prin noul Megane? Să recreeze succesul generaţiilor anterioare. Segmentul C şi-a dublat volumul în ultimii 9-10 ani, de la 15 milioane, la aproximativ 30 de milioane de maşini, iar variantele de caroserie berlină şi break domină segmentul.

Am testat noul Renault Megane, în variantă Energy - 130 dCI şi GT, şi vă spunem ce aduce nou.

Tehnologii şi dotări de noi la interior

Pentru a-i uşura misiunea, constructorul a înzestrat compacta de segment C cu tehnologii de segment D. Cum traducem asta? Pe noul Megane regăsim tehnologii de pe Talisman, cum ar fi sistemul Multisense, cu 5 moduri de condus , sau 4Control, sistemul Renault cu 4 roţi motrice: la viteze de maxim 60km/oră (sau 80km/oră în modul Sport) roţile din spate virează uşor în sens opus celor faţă pentru a îmbunătăţi manevrabilitate şi precizia manevrelor. La viteze de peste 60, respective 80km/oră (modul Sport), rotile din spate virează în aceeaşi direcţie cu cele din faţă. Diferenţa între un model echipat cu acest sistem şi unul fără este sesizabilă, iar manevrabilitatea este mult îmbunătăţită.

Modul 4Control îşi face simţită prezenţa la nevoie, însă abia după ce conduci o maşină dotată cu acest sistem, iar imediat după acelaşi model fără el realizezi cât de util este. Am testat sistemul pe circuitul de la Prejmer şi mă declar încântat de el.

Designul este dinamic, chiar agresiv în cazul variantei GT.

Renault Megane se laudă cu un interior complet nou, unde varianta GT aduce scaune sport perfect profilate, dar există şi opţiune de tapiţerie de piele, în funcţie de versiune. Sistemul Multisense, cu cele 5 moduri de conducere (Sport, Comfort, Neutral, Eco şi Individual), unde fiecare combină 9 parametri ai maşinii, este prezent pe noul Megane. 

Central avem sistemul infotainment R-Link 2, cu displaly tactil de 7 inci sau 8,8 inci. Tableta de 8,8 este dimensiuni impresionante, probabil cea mai mare disponibilă pe un hatchback, iar poziţionarea ei tip portrait o face mai uşor de folosit.

Toate opţiunile noului Megane, şi nu sunt puţine, le puteţi seta de aici. Ca să vă faceţi o idee de ce spun că sunt multe opţiuni pentru un hatchback de segment C, avem şi masaj în scaunul şoferului, cu 3 moduri de funcţionare, iar fiecare mod are câte 2 setări de intesitate.

Tableta controlează multe opţiuni, însă este destul de intuitivă şi înveţi uşor să te descurci cu ea. Există şi meniu în limba română.

Spaţiul interior este bun, atât în faţă cât şi în spate, suficient pentru 4-5 persoane, în funcţie de constituţie. Latura practică iese în evidenţă, găsim spaţii de depozitare în uşi, în consolă, în torpedo.

Moduri de condus pe toate gusturile

Modurile de condus oferite de sistemul Multisense pot fi personalizate în detaliu.

Am testat toate variantele oferite: Sport, Comfort, Eco, Neutral şi Individual. În funcţie de selecţie, se modifică suspensia, direcţia, răspunsul motorului şi alţi parametrii. La GT lipseşte modul Eco.

Modul Sport modifică răspunsul motorului, cutia schimbă mai târziu şi te lasă să urci mai mult în turaţii. În oraş, dar şi pe drumuri mai proaste, modul Comfort se potriveşte de minune. Denivelările nu mai par atât de pronunţate, motorul este mai calm şi oferă o călătorie mai lină. Modul Eco simţi că îţi taie din puterea motorului, însă cu un scop nobil. Modul Neutral l-am folosit cel mai puţin, pentru că ne-am tot jucat cu celelalte. Cine vrea să-şi persoanlizeze maşina are la dispoziţie modul Individual, însă noua ni s-a părut că cele 4 deja existente sunt echilibrate pentru ceea ce se aşteaptă de la ele.

Mai mult spaţiu

Nu doar interiorul a suferit modificări noul Renault Megane. Modelul a crescut cu 6 cm în lungime, devenind astfel una dintre cele mai late maşini din segmental său. Garda la sol a scăzut, iar portbagajul are un volum de 434 de litri (rabatarea banchetei aduce un volum de 1247 de litri).

Renault Megane beneficiază de aceeaşi platformă tehnică ca şi modelul Talisman.

Motorizări multe

Entry-level-ul este un motor pe benzină aspirat de 1,6 litri şi 115 cai-putere. Poate părea depăşit, însă trebuie să ţinem cont că este primul de pe listă şi cel mai ieftin. Vine împreună cu o cutie manuală cu 5 trepte.

Propulsoarele pe benzină continuă cu un Tce de 130 de cai-putere şi vârful de gamă GT205, oferit doar pe Megane GT, alături de cutia automată EDC cu dublu ambreiaj.

GT 205 atinge 100km/oră în 7,1 secunde, iar viteza maximă este de 230 km/oră. Teoretic, consumul combinat pentru acest motor este 6%, însă vei fura tot farmecul acestei maşini dacă te vei chinui să obţii acest consum. Modelul sportiv are şi clapete de schimbare a treptelor la volan. Cel mai puternic motor oferit de Renault pe noul Megane se comportă exemplar. Are rezerve mari de putere, nu este zgomotos şi face echipă bună cu cutia EDC cu 7 trepte.

Motorizările diesel sunt 3 la număr, dCi de 90 de cai-putere, dCI de 110 cai – oferit atât cu cutie automată EDC cât şi manual cu 6 trepte, sau dci de 130 de cai-putere, oferit doar cu transmisie manuală. Consumul mixt pentru toate modelele variază între 3,7 şi 4 litri/100km.

Siguranţă 

Dacă vorbim de siguranţă, spunem 8 airbag-uri în standard, ABS şi AFU (asistent la frânarea de urgenţă), lumini de zi cu LED, ESP şi altele. 

Preţuri

Renault a poziţionat bine Megane GT în clasamentul preţurilor, la aproximativ 22.000 de euro (TVA inclus) fiind mai ieftin decât un hot hatch, deşi mai scump decât multe variante de hatchback. Varianta standard de Megane începe de la aproximativ 14.800 de euro (TVA inclus). 

Concurenţa e mare, dar...

În segmentul C concurenţa e mare: VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Toyota Corolla şi multe alte modele ale constructorilor europeni şi asiatici în ceea ce este probabil cel mai comercial segment. Totuşi, Renault Megane vine cu un look modern, dar şi dotări şi opţiuni indisponibile pe alte modele, iar aceste caracteristici, alături de puterea brand-ului, îi oferă un start puternic.

Noul Megane GT poate fi o variantă de luat în calcul pentru cei care vor să îmbine funcţionalitatea unui hatchback cu 5 uşi şi portbagaj mare cu agresivitatea şi design-ul dinamic al unei maşini sport.

Câteva informaţii în plus despre Megane GT

Motorul de 205 cai-putere care echipează Renault Megane GT este puternic, dar şi silenţios. Deşi are o cilindree de doar 1,6 litri, turbina intră fără întârziere, iar senzaţia oferită este de hot-hatch.

Faţă de modele obişnuite, versiunea GT vine în plus cu 4Control, buton în bord care activează imediat modul Sport, Launch Control, clapete pe volan pentru cutia EDC cu dublu ambreiaj, pedalier sportiv din aluminiu şi scaune sport, iar acestea sunt doar câteva dintre “plusurile” pe care le primeşti peste varianta de top.

Direcţia este asistată exact cât trebuie, însă îşi modifică răspunsul în funcţie de modul de condus selectat.

La interior sar în ochi scaunele sport de pe versiunea GT. Albastrul perlat va fi disponibil doar pe versiunea Megane GT, însă modelul cu valenţe sportive pierde câteva culori din gamă. La exterior avem jante dedicate acestui model, bara faţa specifică cu prize integrate, difuzorul de aer din spate, cele două ţevi de eşapament şi semnături GT  sub grila din faţă şi pe capota portbagajului. 

Plasticele folosite la interior sunt de calitate, notă discordantă făcând doar partea inferioară a consolei de bord, unde găsim un plastic mai dur.

Ne-a plăcut sistemul infotainment R-Link 2 cu display de 8,8 inci aşezat pe verticală, asezonat cu un sistem de sunet Bose cu 10 difuzoare.

PUNCTE TARI 

- Design exterior şi interior
- Cutia EDC
- Motor GT (1,6 litri, 205 cp)
- Launch Control
- 4Control
- Multisense
- Motoare diesel vioaie
- Scaune GT
- Faruri LED Pure vision

PUNCTE SLABE

- Motorul pe benzină 1,6 litri - 115 cp
- Preţuri mari pentru motoarele diesel