TEST cu Toyota Yaris Hybrid facelift. Micul ecologist

Citadina japoneză Toyota Yaris a primit un facelift binemeritat la patru ani de la lansare. Odată cu restilizarea, niponii au ales să transforme modelul hibrid dintr-o versiune specială într-o simplă variantă de motorizare. Am testat Toyota Yaris Hybrid facelift în România şi îţi spun cum a fost.

TEST cu Toyota Yaris Hybrid facelift. Micul ecologist TEST cu Toyota Yaris Hybrid facelift. Micul ecologist

A treia generaţie a modelului japonez subcompact Toyota Yaris a primit un facelift destul de consistent la patru ani de la lansare. Acum, Yaris are o faţă cu ceva mai multă atitudine, dar şi un interior îmbunătăţit. Totodată, modelul hibrid – care era primea tratament special în gamă (cu stopuri speciale şi alte mici detalii) – a fost transformat acum într-o simplă variantă de motorizare. Am condus Toyota Yaris Hybrid facelift în România şi îţi povestesc cum a fost.

Concurenţi

Yaris luptă în segmentul foarte aglomerat al modelelor subcompacte europene, unde joacă nume grele ca Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Renault Clio, Peugeot 208, Skoda Fabia, Seat Ibiza, Nissan Micra şi chiar Dacia Sandero, iar lista poate continua. Diferenţa este că nici unul dintre modelele enumerate până acum nu este disponibil în România cu un sistem de propulsie hibrid, dar Toyota oferă această opţiune pentru Yaris.

De fapt, Toyota are un număr destul de mare de hibride în gamă, pornind de la binecunoscutul Prius şi continuând cu Prius+ Hybrid, Auris Hybrid, Auris Touring Sports Hybrid şi Yaris Hybrid.

Interior

Habitaclul citadinei japoneze a avut parte de o remodelare uşoară odată cu facelift-ul. Mai exact, feţele uşilor şi planşa de bord au fost redesenate discret, iar selectorul albastru pentru cutia de viteze automată a fost înlocuit cu unul mai discret.

Totodată, sistemul multimedia a ajuns la o nouă generaţie şi are acum un ecran tactil ceva mai generos ca dimensiuni. Sensibilitatea la atingeri este bună, meniurile sunt şi în limba română, iar conectarea telefonului mobil prin Bluetooth se face foarte uşor. Cu toate acestea, toate persoanele cu care am vorbit la telefon din maşină mi-au reproşat că nu mă aud bine. Nu am reuşit să găsesc locul microfonului pentru sistemul hand-free, dar e destul de clar că nu stă unde trebuie.

Sistemul multimedia în limba română este binevenit

Materialele au o calitate mai bună în comparaţie cu modelul precedent, iar diferenţa se simte şi se vede imediat ce urci la volan, unde dai ochii cu plasticul moale de pe planşa de bord şi de pe feţele uşilor. Mai mult, Toyota oferă acum mai multe opţiuni de personalizare gândite pentru clienţii mai tineri, aşa că poţi – dacă vrei – să alegi culoarea roşie pentru planşa de bord.

În rest, Yaris rămâne la fel ca până acum, cu scaune confortabile şi cu spaţiu suficient la cap şi picioare, atât în faţă, cât şi în spate.

Materialul de pe bord e mai plăcut la atingere decât înainte de facelift

Vizibilitatea este bună - aici contribuie şi oglinzile laterale generoase – iar portbagajul ar trebui să fie suficient de încăpător pentru cumpărăturile de la sfârşitul săptămânii, cu 286 de litri. În comparaţie, Volkswagen Polo are 280 de litri, iar Renault Clio are 300 de litri. De reţinut că orice Yaris are aceeaşi capacitate a portbagajului, fiindcă bateriile pentru sistemul hibrid de propulsie au fost aranjate astfel încât să nu mănânce din spaţiul de stocare.

Dacă ai nevoie de mai mult spaţiu, poţi să rabatezi bacheta

Şi dacă tot a venit vorba de spaţii de depozitare, trebuie să spun că citadina japoneză se descurcă admirabil la acest capitol. Există locuri pentru sticle şi câteva mărunţişuri în uşile din faţă, pe canalul median (în faţa selectorului de viteze), în bord (deasupra duzei de aerisire din stânga şoferului) şi, evident, în torpedo. Cei din spate nu au la dispoziţie nici un spaţiu de depozitare în uşi.

Detalii despre performanţe, ţinută de drum şi consum, dar şi concluziile, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »