ALTER ECO, ALTE REGULI: Lexus GS450h vs Infiniti M35h

Autor: Oraan Mărculescu 30 mai 2013 Teste comparative

Deţinătorul recordului de sedanul-hibrid-cu-cel-mai-rapid-sprint, somptuosul Infiniti M35h,  este provocat fără menajamente de cea de-a patra generaţie a primului hibrid premium din lume, Lexus GS450h.

Noul venit are un arsenal tehnic impresionant pentru ca duelul să prezinte interes, mai ales pentru un businessman trendy (a se citi ”eco”). Datorită pachetului F-Sport, Lexus GS450h arată de-a dreptul tupeist şi atletic, muchiile sale reuşind să contracareze masivitatea şi liniile sculpturale ale lui Infiniti M35h.

Practic, e un fel de reiterare a eternului meci BMW vs. Mercedes-Benz – unul arată clar sportiv, iar celălalt inspiră mult confort. Deci, în funcţie de care caracteristică îţi domină zodia, alegerea ar trebui să fie simplă.

Şi la interior maşinile sunt uşor de departajat: pachetul F-Sport îi asigură lui GS450h o ambianţă mai rece, dominată de negru şi de cel mai mare ecran LCD pe o maşnă de serie (are 12,3 inci!), în timp ce M35h te ”îmbracă” într-un costum foarte elegant, inserţiile din lemn şi finisajele din aluminiu respirând lux şi sobrietate.

Caracteristici confirmate şi de poziţia de condus mai înaltă sau de scaunele mai generoase, atât în faţă, cât şi în spate. Prin comparaţie, habitaclul lui Lexus GS pare mai spartan, privilegiind apetitul pentru adrenalină şi eficienţă în condus.

Lexus şi Infiniti se mai ”războiesc” prin câteva inovaţii: GS450h vine cu tehnologia ”nano-e” pentru climatizare, sistemul de monitorizare a atenţiei şoferului sau farurile bi-LED, în timp ce M35h oferă sistemul ANC de control activ al zgomotului, sistemul audio Bose cu 16 difuzoare şi compensarea sunetului Audio Pilot sau climatizarea Forest Air.

Chiar dacă optezi pentru nivelul de echipare Luxury în Lexus GS450h, tot Infiniti M35h pare mai luxos – aşa că de ce să-ţi mai pierzi timpul? F-Sport e la acelaşi preţ cu Luxury şi i se potriveşte mai bine lui GS, aducând în prim plan sistemul Lexus Dynamic Handling, care combină managementul dinamicii maşinii cu suspensie contrlolată electronic (VDIM), puntea spate direcţională (DRS) şi direcţia cu raport de demultiplicare variabil (VGRS+EPS).

Lucruri care îi conferă o manevrabilitate clar mai bună decât în cazul lui Infiniti M35h, care, din păcate, nu are dreptul nici măcar opţinal la sistemul de direcţie activă pe patru roţi 4WAS. Prin urmare, GS450h F-Sport este surprinzător de plăcută în curbe, schimbarea de direcţie fiind foarte promptă, iar ruliul mai mic decât la M35h.

În modul ”Sport”, valabil pentru ambele modele, motorul lui GS450h are un răspuns mai rapid la accelerare, dar cutia automată cu variaţie continuă, chiar dacă foloseşti padelele de pe volan, nu e la fel de entuziasmantă ca şi automata cu 7 trepte de pe Infiniti.

Însă GS450h e o berlină mult mai manevrabilă decât M35h pe traseele cu viraje rapide, iar modul ”Sport+” elimină parţial funcţiile ESP-ului, aşa încât supravirarea maşinii devine mai mult decât sesizabilă – totuşi, electronica nu te lasă să exagerezi, siguranţa fiind pe primul plan.

Dar să nu uităm de trendul eco: ambele maşini pot funcţiona în acest mod, Lexus oferind în plus şi butonul ”EV Mode”, care îţi permite rularea strict electric maximum 3-4 km, în funcţie de încărcarea bateriei.

Însă, din cauză că motorul electric de pe GS450h este de peste două ori mai potent decât al lui M35h, şi curentul din baterii se consumă mai rapid, mai ales că GS40h te cam îmbie să calci acceleraţia.

Aşa încât, din punct de vedere al condusului eco, Infiniti demonstrează o eficienţă mai bună, privilegiind mai des rularea folosind doar motorul electric, chiar şi la viteze de croazieră de ordinul a 100 km/h. Prin urmare, şi diferenţele de consum sunt mai mult decât sesizabile, M35h fiind mai econom chiar şi cu 2 litri/100 km.

În concluzie, cele două berline hibride japoneze nu au de ce să-şi facă probleme în faţa concurenţei germane, fiind burduşite de tehnologie modernă şi fiind convingătoare, una prin dinamism, cealaltă prin confort, dar ambele ca eficienţă a sistemelor hibride.

La nivel de preţuri de bază, GS450h e mai scump cu 5.500 euro decât M35h, dar pachetul F-Sport ridică ştacheta până pe la 78.000 euro – ceea ce înseamnă că sportivitatea high-tech reclamă peste 10.000 euro faţă de confortul hibridului Infiniti. Chiar credeaţi că deciziile se iau uşor la acest nivel?

LEXUS GS450H

Propulsie: Hibridă, putere totală 345 CP, motor benzină V6, 3.456 cmc, 292 CP/6.000 rpm, 352 Nm/4.500 rpm, motor electric 200 CP (147 kW) şi 275 Nm, cutie automată 6 trepte, tracţiune spate

Performanţe: 0-100 km/h 5,9 secunde, viteză maximă 250 km/h, consum mediu 6,2 litri/100 km, emisii CO2 145 g/km

Preţ de bază: 63.950 euro cu TVA

INFINITI M35H

Propulsie: Hibridă, putere totală 364 CP, motor benzină V6, 3.498 cmc, 306 CP/6.800 rpm, motor electric 68 CP (50 kW) şi 270 Nm, cutie automată 7 trepte, tracţiune spate

Performanţe: 0-100 km/h 5,5 secunde, viteză maximă 250 km/h, consum mediu 7,0 litri/100 km, emisii CO2 162 g/km

Preţ de bază: 58.378 euro cu TVA

ProMotor spune:

Dacă nu te numeri printre adepţii maşinilor premium germane cu dieseluri potente, atunci sigur te califici pentru unul dintre cele două sedanuri executie hibride din acest test. Eşti fan gadgeturi şi dinamism, vei alege Lexus GS450h F-Sport. Infiniti M35h e pentru cei mai chivernisiţi şi care preferă confortul. Sincer, cele două maşini sunt suficient de diferite, deci nu riscă să-şi fure clienţii. Devin, însă, tentante pentru clienţii nemţoaicelor…

TEST publicat în revista ProMotor nr. 94

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide