Road trip: Cu Opel Mokka de la Bucureşti la Geneva – Epilog

Autor: Tudor Rus 12 mart. 2013 Teste speciale

După o cosmetizare binemeritată care a îndepărtat urmele lăsate de înfruntarea cu asfaltul alpin francez şi cu pavajele netede ca-n palmă din cantoanele elveţiene, a venit vremea ca Opel Mokka să se întoarcă acasă.

Pe acelaşi traseu ca şi la dus, doar că parcurs în sens invers, Mokka încheie o călătorie solicitantă. Ca un tovarăş de drum loial, crossoverul ne-a purtat pe 5.000 de kilometri printr-un mozaic de drumuri şi peisaje. Pentru că l-am aruncat în focul autostrăzilor de fraged, când nu apucase „păşească” decât 3.888 de kilometri, drumul până în Elveţia şi înapoi a fost unul de călire pentru Opel Mokka.

V-am spus deja că s-a dovedit confortabil la drum lung, agil în oraş şi ascultător la accelerări. Urmează să aflaţi cum e „cazarea” în Opel Mokka, din moment ce pe durata a celor patru zile de drum (dus şi întors), Mokka s-a transformat într-o mini-locuinţă mobilă.

Habitaclul este compartimentat cu spirit practic, începând cu interiorul portierelor care, pe lângă o sticlă de doi litri mai poate adăposti diverse obiecte de dimensiuni mici. Curentul electric se numără printre utilităţi, lucru extrem de folositor când ai de încărcat telefoane sau laptopuri din mers şi nu-ţi permiţi opriri lungi. Tot ce aveţi de făcut este să conectaţi încărcătoarele la priza de 230 V amplasată între scaunele din faţă.

A avut de suferit însă locul pentru picioare oferit pasagerului din dreapta, uşor limitat de roată, care „intră” ceva mai îndrăzneţ în habitaclu. Pentru două persoane plecate la drum, portbagajul de 365 de litri oferă suficient spaţiu pentru un bagaj mare şi unul mediu, plus un ghiozdan şi o geantă de mână. Însă dacă vorbim de patru ocupanţi, alocarea spaţiului devine o problemă.

Mokka recuperează însă teren la capitolul ambianţă pe timp de noapte, unde consola centrală iluminată discret în albastru se completează cu lumina roşie de pe bord şi alimentează o atmosferă plăcută.

Cu serpentinele în oglinda retrovizoare şi cu promisiunea unei Românii însorite de primăvară, Mokka poposeşte după prima zi de drum în Ungaria, bucuros că zăpada întâlnită la dus în Austria a lăsat loc peticelor de iarbă verde. A doua zi avea să pună capăt întoarcerii de 2.200 de kilometri şi să bată în cuie consumul mediu final: 7,6 l/100 km. Acum e timpul ca Mokka să se odihnească în parcul de presă Opel, unde îşi aşteaptă cu răbdare următorii tovarăşi de drum.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide