Ford Focus RS, amânat. Se lucrează la un sistem hibrid de propulsie

Autor: ProMotor 17 feb. 2020 Știri auto

Ford Focus RS trebuia să fie lansat în cursul acestui an, dar ultimele informații arată că hot-hatch-ul mărcii cu oval albastru va fi amânat până în 2022, cel mai devreme. Motivul pare să fie dezvoltarea unui nou sistem de propulsie hibrid care să permită reducerea emisiilor de bioxid de carbon.

Intră în Galeria FOTO

Inițial, inginerii Ford prevăzuseră o motorizare mild-hybrid, cu sistem electric de 48 de volți, dar această măsură nu este suficientă pentru a păstra nivelul emisiilor în ținta mediei de 95 g/km la nivel de flotă. Prin urmare, un nou sistem de propulsie va trebui dezvoltat, de această dată fiind vorba de unul full-hybrid.

„Așteptăm ca echipa noastră de ingineri să găsească o soluție pentru sistemul de propulsie iar asta nu e ușor, având în vedere noile reglementări privind poluarea la nivel de flotă” a declarat un reprezentant Ford pentru Autocar. „Sistemul de propulsie mild-hybrid nu va fi suficient”, a mai spus aceeași sursă.

Se pare că Ford va apela, pentru viitorul Focus RS, la o versiune optimizată a propulsorului hibrid de pe Kuga. Acesta dispune de un motor termic cu cilindreea de 2,5 litri, care funcționează în ciclu Atkinson. Puterea totală a sistemului hibrid atinge 225 CP, puterea fiind transmisă la roți prin intermediul unei cutii CVT și al unui sistem de tracțiune integrală opțional.

Desigur, pentru Ford Focus RS inginerii trebuie să se străduiască mai mult, orice rezultat sub 400 CP fiind considerat inacceptabil. De asemenea, un sistem de tracțiune integrală este obligatoriu. Ultima generație a lui Focus RS a dispus de 350 CP, putere livrată de un motor EcoBoost de 2,3 litri, dar, în universul hot-hatch-urilor compacte, 400 CP sunt deja nivelul minim acceptabil.

O altă problemă pe care o au de rezolvat inginerii va fi realizarea noului sistem de propulsie în condiții acceptabile ale costurilor. Acesta trebuie să includă o transmisie cu caracteristici sportive și un sistem de tracțiune integrală capabil să ofere modul Drift, atât de apreciat de fanii generației anterioare a lui Ford Focus RS. Totul, integrat într-un sistem hibrid de propulsie care nu va da peste cap bugetul departamentului de dezvoltare.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide