O Dacia 1300 din 1977 are ABS, servo, aer condiționat și buton Sport

Autor: Elena Luchian 17 dec. 2020 Știri auto

O Dacia 1300 din 1977 are dotări de 2020. Mașina a primit ABS, servo-direcție, aer condiționat, și computer de bord. Are scaune tip scoică, pornire din buton și un mod Sport. Sunt funcții care o fac probabil cea mai dotată Dacia din România.

GALERIE FOTO

Ceea ce este poate cea mai dotată Dacia din România îi aparține lui Ciprian Pop. El a adus mașina acasă în 2008. A dat atunci 14 milioane de lei pe ea. Nu a fost de nevoie, ci de voie. Din pasiune, explică el într-un vlog recent pe canalul de YouTube Mihai Avrigeanu.

Pentru că avea adăugate un stop de ceață și o lampă de marșarier, nu a putut să o înscrie ca istorică. Așa că a început să o modifice.

Prima operațiune a fost instalarea unui sistem de sonorizare performant. Câteva luni mai târziu, a decis să o vopsească.

Dintr-un parc auto, a luat jante de ARO și mai multe elemente și a început transformarea. Tatăl lui s-a opus la început. La un moment dat, a ajuns să-i dea dreptate. Sătul să tot caute un tinichigiu serios, a decis să renunțe la mașină. A dat-o la schimb pe un BMW “Ursuleț”. Dar i-a părut rău și a luat-o înapoi.

Dacia 1300 din 1977 – multă bătaie de cap

Jante de 15 inci, o suspensie sport, multe aventuri cu tinichigii și vopsitori, mulți bani aruncați. Așa se pot rezuma anii următori. A reușit, în cele din urmă, să găsească un specialist care să facă mașina să arate decent. A adus componentele vopsite acasă și și-a reasamblat mașina, ca pe un puzzle, singur, în fața blocului.

Dacia 1300 de acum 43 de ani a primit aer condiționat și geamuri electrice. Bordul este îmbrăcat în piele maro, la fel ca și scaunele tip scoică și bancheta. Plafonul este acoperit de alcantara bej.

Mașina are frâne de Logan MCV pe puntea față și de Logan II pe puntea spate. A primit și discuri ventilate și perforate. Și este singura Dacia 1300 cu ABS.

Ciprian nu s-a oprit aici. I-a pus motor de Renault 5 Alpine în care a investit 3.500 de euro. “M-am simțit 15 minute pilot și motorul a clacat”, povestește el.

A ales ulterior un motor de Megane I, de 1,6 litri, preluat de la o mașină din 2001. Spune că n-a avut niciodată nicio problemă cu el. Ciprian a lucrat puțin la propuslor ca să obțină mai multă putere, dar nu știe exact la cât a ajuns. Estimează că ar fi vorba despre aproximativ 130 de cai putere. Următorul pas? “O fac electrică!”, este planul lui curajos.

Dacia lui are mod Sport și funcție de cronometrare pe o distanță presetată. Așa ca mașinile sport pur-sânge.

VIDEO:

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide