Cauciucurile runflat vs. cele normale. Cum le identificăm pe fiecare?

Autor: Mihai Morcovescu 30 dec. 2021 Știri auto

Anvelopele sunt componente esențiale pentru o mașină, care îți asigură o călătorie confortabilă și sigură. În timp ce anvelopele standard sunt proiectate pentru a face față folosirii lor în condiții normale, cauciucurile de tip runflat sunt recomandate pentru situații de urgenţă. Ce înseamnă fiecare, care sunt diferențele și ce avantaje prezintă vei afla citind acest articol.

Ce sunt anvelopele runflat?

Ele permit rularea continuă după o eventuală pană, mulţumită unor pereţi laterali. Aceşti pereţi laterali împiedică tocirea sau chiar explozia anvelopelor.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

De câțiva ani încoace, mulți dintre producători auto au eliminat roata de rezervă pentru a reduce greutatea. Alții își echipează mașinile cu roată de rezervă de dimensiuni normale. Dar, sunt unii constructorii ale căror autovehicule sunt dotate cu o roată de rezervă atipică, de dimensiuni reduse. Pe piață mai există și cauciucul runflat.

Spre deosebire de o anvelopă standard, cea de tip runflat are pereții laterali mai groși. Această caracteristică te ajută ca, în caz de pană, să conduci în continuare, în siguranță, fără riscul apariției riscului de accidente.

Condiția este să conduci pe distanțe mici și cu viteze de cel mult 80-90 km/h. Scopul este acela să reziste până ajungi fie într-un loc sigur pentru a schimba anvelopa dezumflată, fie la o vulcanizare.

Dacă faci pană de cauciuc, substanța rigidă din pereții laterali preia greutatea mașinii dacă pneul pierde presiune. În aceste condiții, janta nu va intra în contact direct cu suprafața de rulare. Aceste cauciucuri se montează pe jante ce nu permit desprinderea în momentul în care are loc dezumflarea.

Anvelope runflat vs. anvelope standard

O anvelopă runflat prezintă și avantaje, și dezavantaje. Principalul beneficiu este acela că poți continua deplasarea chiar dacă ai pană de cauciuc sau o roată pierde presiune.

Deoarece mașina se sprijină, practic, pe această anvelopă dezumflată, direcția și manevrabilitatea vor fi aproape normale. Pe timp de iarnă, manevrabilitatea nu este la fel de lină, în timp ce tracțiunea poate fi îngreunată din cauza condițiilor dificile de drum din sezonul rece.

În același timp, mașinile „încălțate” cu anvelope runflat nu au roată de rezervă, ceea ce înseamnă o greutate mai mică. Astfel, consumul de combustibil va fi mai mic.

La capitolul „minusuri”, anvelopa runflat este cam de două ori mai scumpă comparativ cu una convențională. Este, în același timp, și mai grea decât un pneu standard. Calitatea deplasării poate fi afectată din cauza peretelui lateral mai rigid.

Numărul vulcanizărilor care dețin echipamente necesare pentru înlocuirea ori repararea anvelopelor de acest tip este destul de mic. Este practic imposibil să echipei o mașină cu pneuri runflat dacă acestea nu au făcut parte din dotarea standard.

Uzura în cazul anvelopei runflat este mai rapidă decât în cazul uneia obișnuite. Pe piață este destul de greu de găsit acest tip de anvelope, chiar și în magazinele online.

Sursa: Continental

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Promotor.ro


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide