Peugeot 9×8 deschide un nou capitol pentru mașinile sport hibride

Autor: Marius Vișan 19 ian. 2022 Știri auto

Mai mult decât o mașină de curse, Peugeot 9×8 este un vehicul emblematic pentru brand-ul francez. Hypercar-ul Hybrid 9X8 se înscrie în tendințele stabilite pentru vehiculele din gamă, inclusiv noul Peugeot 308. Peugeot 9X8 a inaugurat noua emblemă cu un cap de Leu a Mărcii, prezentată la începutul anului 2021, înainte de a decora și modelul Peugeot 308.

Cea mai frapantă trăsătură a acestui concept este absența eleronului spate, ce îi conferă un design aparte. Eleronul spate a apărut pentru prima dată în cursele de anduranță de la Le Mans în 1967 și de atunci a devenit un standard esențial. Din 1971, în urmă cu puțin peste 50 de ani, nicio mașină nu a câștigat fără eleronul spate. Aceasta demonstrează curajul și inventivitatea designerilor și inginerilor mărcii Peugeot.

Intră în GALERIA FOTO

Peugeot deschide un nou capitol pentru mașinile sport hibride

Peugeot a câștigat deja Cursa de anduranță de la Le Mans cu două mașini din două generații diferite: 905 cu motor pe benzină V10 în 1992 și 1993 și 908 cu motor V12 HDi-FAP în 2009. Peugeot 9X8 marchează începutul unei noi ere prin tehnologia folosită. „Cursele de anduranță se bazează pe un regulament care ne permite să demonstrăm expertiza mărcii Peugeot în ceea ce privește grupurile motopropulsoare electrificate”, explică Olivier Jansonnie, directorul tehnic al proiectului.

Prin propulsia hibridă cu tracțiune integrală, Peugeot 9X8 prezintă similitudini cu mai multe modele, cum ar fi 3008 sau 508. 9×8 asociază un motor termic V6 bi-turbo de 2,6 litri cu o putere de 500 kW (680 CP) montat pe puntea spate și un motor/generator electric de 200 kW (270 CP) montat pe puntea din față.

„Cu 9×8, marca Peugeot deschide un nou capitol pentru mașinile sport hibride. Performanța devine din ce în ce mai electrică și mai ecologică, fără niciun fel de compromisuri în ceea ce privește competitivitatea.”, afirmă Olivier Jansonnie.

Marca Peugeot este prezentă în aproape 160 de țări cu 10.000 de puncte de vânzare, marca a vândut aproximativ 1 200 000 de modele în 2020. În 2021, după aniversarea a 210 ani de existență, Peugeot inaugurează o nouă identitate de marcă, cu un nou logo ce afirmă personalitatea și atemporalitatea mărcii. Pe lângă gama completă de vehicule comerciale și de pasageri electrificate, compania franceză a dezvoltat un nou concept de Neo Performanță. Modelul 508 Peugeot Sport Engineered este primul din această nouă gamă de automobile eficiente și performante.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Peugeot


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide