Cu toate că SUV-urile de familie par să fi marginalizat complet monovolumele, cei de la Citroen nu renunță, conform Carscoops.com.
În trecut, pe străzile Europei puteau fi observate monovolume de diverse dimensiuni, special create pentru a oferi mult spațiu interior. Odată cu apariția SUV-urilor și mai ales a SUV-urilor de familie, aceste mașini și-au pierdut încet din importanță. Totuși, au mai existat încercări de a le readuce în prim-plan, precum VW ID. Buzz.
Acum, Citroen încearcă același lucru. Aceștia au promovat un nou concept, ELO. Acesta este un monovolum compact caracterizat de unghiuri drepte și un interior modular cu 6 locuri. Compania a numit conceptul un „laborator al ideilor”.
Cu toate că Citroen ELO este departe de aspectul unui posibil model de serie, acesta arată viitorul direcției a design-ului companiei, fiind o posibilitate ca aceștia să pună mai mult accept pe funcționalitate.
ELO are o lungime de puțin peste 4 metri și are dimensiuni similare cu modelele C3 Picasso și C3 Aircorss. Totuși, aici se opresc asemănările dintre acestea. Partea frontală are faruri LED dreptunghiulare, iar sigla Citroen este iluminată. Atât bara față cât și bara spate au un aspect utilitar.
Parbrizul este ușor curbat, fiind continuat de un plafon de sticlă. Plafonul este mai jos în partea inferioară în timp ce geamurile și ușa au o așezare asimetrică. Stopurile LED oglindesc forma farurilor. Profilul este dominat de geamurile mari și ușile laterale, ce oferă o deschidere de aproape 2 metri. Conceptul este susținut de jante de 21 de inci cu capace futuriste.
Interiorul are o configurație modulară pentru 4 sau 6 persoane. Scaunul șoferului este amplasat central spre deosebire de amplasarea tradițională în partea stângă. Puțin în saptele acestuia sunt amplasate două scaune ce pot fi îndepărtate, ultimul rând fiind o bancheta cu pentru 3 persoane.
Scaunul șoferului se poate întoarce, oferind multe opțiuni pentru utilizarea autoturismului, inclusiv ca un loc de întâlnire. Partea inferioară este echipată cu saltele gonflabile, mașina putând deveni și un spațiu dedicat odihnei.
Pe interiorul plafonului putem regăsi și un televizor. Mașina nu are un bord propriu-zis, în fața șoferului aflându-se un display de mici dimensiuni. Volanul are un aspect futurist și este echipat cu două butoane similare joystick-urilor. De armenea în interior se pot găsi diverse spații de depozitare.
Citroen nu a oferit informații despre bateria și motorul electric ce vor pune în mișcare monovolumul, însă aceștia au declarat că modelul este dedicat mediului urban.
VIDEO