Dacia Spring, singura mașină electrică din portofoliul brandului românesc, a devenit cea mai ieftină mașină din Marea Britanie. Hatchback-ul produs în China beneficiază de o reducere de aproape 4.000 de lire sterline.
Noua versiune Dacia Spring a devenit cea mai ieftină mașină din Marea Britanie, scrie autocar.co.uk.
EV-ului produs sub marca românească se vinde cu un preț de pornire de puțin peste 12.000 de lire sterline. Asta înseamnă sub 14.000 de euro.
În România, de exemplu, prețul de pornire pentru Spring e de 16.000 de euro, fără a lua în calcul reducerea prin Programul Rabla.
Dacia a decis să facă o reducere importantă a prețului de pornire pentru noua versiune Spring.
EV-ul cu origini românești a fost ieftinit cu 3.750 de lire sterline (aproximativ. 4.260 de euro), ca răspuns la subvenția guvernului britanic pentru mașini electrice.
Pentru că este fabricat în China, modelul Spring nu beneficiază de facilitățile fiscale oferite în UK pentru EV-uri. Așa că Dacia a lansat propriul stimulent.
Reducerea poate fi obținută și de clienții care aleg mașina printr-o formă de finanțare pe 4 ani. Dacă se angajează să nu parcurgă mai mult de 6.000 de mile anual, rata lunară ajunge la 129 de lire sterline pentru modelul de bază, cu un avans de aproximativ 2.800 de lire. La finalul contractului, clientul poate achita valoarea reziduală pentru a păstra mașina, poate opta pentru un model nou prin aceeași formă de finanțare sau poate returna vehiculul fără alte obligații financiare
Printre schimbările aduse modelului Spring, pentru 2026, se numără introducerea a două motoare noi. Variantele anterioare, de 45 CP și 65 CP, au fost eliminate din gamă în favoarea unor opțiuni mai puternice, de 70 CP și 101 CP.
Dacia a echipat modelul Spring și cu o nouă baterie de 24,3 kWh, construită cu celule litiu-fier-fosfat (LFP). Această tehnologie reprezintă o premieră pentru Grupul Renault, și promite o durată de viață mai lungă, costuri mai mici și o siguranța termică mai mare.
Autonomia rămâne, însă, tot la 225 km în ciclul de testare WLTP. Suficient, în accepțiunea Dacia, pentru „acoperirea cu ușurință a unei săptămâni întregi de lucru cu o singură încărcare”.
Modificările aduse sistemului de propulsie vin însoțite de o serie de modificări menite să facă modelul Spring mai eficient și mai ușor de condus.
Printre acestea se numără un sistem de frânare îmbunătățit, cu asistență mai puternică, o bară antiruliu standard și o suspensie reajustată pentru o stabilitate sporită, precum și elemente noi și subtile ale caroseriei, care optimizează aerodinamica și reduc coeficientul de rezistență la înaintare de la 0,743 la 0,665.