10 beneficii ale înotului în piscină

Autor: ProMotor acum 3 săptămâni Advertoriale
10 beneficii ale înotului în piscină

Dacă te-ai plictisit de sală sau alergarea de seară pur și simplu nu te mai atrage, iată, mai jos 10 motive pentru a alege înotul. Înotul este unul dintre acele antrenamente care pot trece cu ușurință în plan secundar – sala de sport pare să aibă întotdeauna prioritate. Doar atunci când intri în piscină te întrebi, de ce nu am făcut asta mai devreme? Dacă încă te gândești de ce să investești într-o nouă cască de înot, iată 10 motive incredibile pentru care ar trebui să o faci.

Înotul este cel mai simplu mod de a slăbi

Dacă gândul că ești legat de o bandă de alergare îți dă fiori pe șira spinării, reînnoiește-ți dragostea pentru înot. Combinat cu o dietă bine echilibrată, sesiunile de înot de 4 a câte 40 de minute pe săptămână pot ajuta cu adevărat la scăderea excesului de greutate. Potrivit Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor, „o persoană de 70 de kilograme arde în jur de 510 de calorii înotând timp de o oră”, raportează Livestrong, demonstrând că este posibil să arzi grăsimi într-un ritm intens fără a alerga kilometri întregi. Pentru a-ți maximiza consumul de calorii, încearcă stilul fluture. Este cel mai dificil dintre toate, dar excelent pentru pierderea în greutate, cu potențialul de a arde 800 de calorii pe oră!

Înotul este un antrenament de bază excelent

Înotători freestyle: pentru a rămâne perfect aliniat și cu un ritm rapid, trebuie să te asiguri că nucleul este pus la treabă. La început, s-ar putea să te chinui să îți menții stomacul puternic/strâns. Dar cu cât exersezi mai mult, cu atât va deveni mai familiar și, în cele din urmă, o vei face instinctiv. Și uite așa apar pătrățelele pe abdomen!

Înotul accelerează recuperarea

Fiind un sport cu impact redus, înotul poate ajuta și la ameliorarea durerilor. Dacă suferi de dureri de spate sau de genunchi, înotul ar putea fi exercițiul de care ai nevoie pentru a reduce presiunea. Efectul său de reabilitare provine din faptul că nu este un antrenament cu greutăți; apa oferă sprijin pe măsură ce te întinzi, te relaxezi și te vindeci.

Înotul îmbunătățește flexibilitatea

Alături de yoga și pilates, înotul este unul dintre cele mai bune sporturi în promovarea flexibilității. Întinde și tonifiază zonele corpului tău care sunt neglijate ca urmare a vieții sedentare, inclusiv șoldurile și spatele. Dacă ai un program de antrenament bazat pe greutatea corporală, este ușor să uiți rolul pe care îl are flexibilitatea în îmbunătățirea performanței tale sportive. Înotul întărește, sculptează și te ajută să fii mai rapid. Caracteristicile piscinei, cum ar fi rezistența la apă și flotabilitatea, reduc impactul exercițiilor asupra articulațiilor, permițându-ți să te întinzi și să te flexezi confortabil și eficient.

Înotul nu are limită de vârstă

Frumusețea înotului este că nu are limită de vârstă. Cercetările de la Universitatea Norvegiană de Știință și Tehnologie au descoperit că înscrierea unui copil de la vârsta de 2 luni la înot este o modalitate excelentă de a-și îmbunătăți dezvoltarea. Îți îmbunătățește simțul echilibrului/capacitatea de a ajunge la obiecte. În același timp, se spune că înotul îmbunătățește sănătatea oaselor și ameliorează treptat simptomele artritei la adulții în vârstă. Este un sport care se potrivește tuturor.
Înotul poate fi, de asemenea, o activitate incredibil de socială, permițând prietenilor și familiei să se distreze și să se mențină în formă în același timp!

Înotul îmbunătățește sănătatea inimii

Ca antrenament pentru întregul corp, înotul este unul dintre cele mai bune exerciții pentru stimularea sănătății cardiovasculare. Rezistența apei face ca inima să lucreze mai mult, îmbunătățind astfel circulația/fluxul de sânge. De asemenea, flotabilitatea naturală și temperatura caldă a piscinei te împiedică să simți intensitatea reală a antrenamentului. Dacă dorești să reduci în mod natural tensiunea arterială, înotul este o modalitate excelentă de a face acest lucru.

Înotul înlătură anxietatea și depresia

Dacă suferi de anxietate, înotul poate ajuta la atenuarea tensiunii/durerilor musculare reținute și îți permite să uiți de griji. Mai mult decât atât, este antrenamentul perfect pentru cei care sunt conștienți de felul în care arată, deoarece înotul tonifică, sculptează și întărește întregul corp – te face să arăți grozav și să te simți și mai bine.

Înotul te ajută să respiri

În medie, avem între 12 și 20 de respirații pe minut; o mare parte dintre noi suferă și de simptome legate de stres. Când ne simțim stresați sau anxioși, mușchii noștri încep să se încordeze și să se strângă, unii oameni ajungând să aibă dificultăți de respirație sau chiar atacuri de panică. Înotul te ajută să te calmezi și să îți reglezi respirația, fapt ce poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale, la pierderea în greutate și la eliminarea toxinelor. Înotul este antrenamentul ideal pentru cei care suferă de astm, deoarece îi încurajează să deschidă plămânii și să controleze respirația.

Înotul este distractiv

Dacă ești în căutarea unui antrenament care să spargă rutina, înotul este pentru tine. Chiar dacă ai nevoie de muzică pentru a te antrena eficient, există acum și căști rezistente la apă pentru a-ți ține companie atunci când înoți. Dacă ești nou la piscină, un mic plutitor te poate ajuta să fii stăpân pe mișcări.

E momentul să îți alegi piscina cea mai apropiată de tine, ar putea fi chiar una din cea mai mare rețea de picine din țară și să începi să înoți chiar de mâine! Corpul tău te va răsplăti!




Comentarii
Inchide