Istoria Renault: 1940 – 1971

Autor: Oraan Mărculescu 25 ian. 2010 Renault

Renault 16 in 19661966
Renault schimbă
denumirea modelelor R4, R8 şi R16, acestea devenind Renault 4,
Renault 8 şi Renault 16.

1968
Francezii participă la
cursa de 24H de la LeMans cu trei modele Reanult Apline, fiind
primele în topul consumului de combustibil, cu o medie de 14.59
litri la o viteză medie de 161.59 km/h

Renault Alpine la cele mai importante curse1969 – Renault Alpine participă la cele mai importante curse din
Franţa, Tour de Corse în Corsica, Critérium Alpin, Coupe des Alpes
şi Critérium de Cévennes. Jean Vinatier devine campionul Franţei la
Raliu.

1970
Pe 18 şi 19 Iulie pe
circuitul Castellet, de lângă Marseille, are loc cea mai importantă
întâlnire Gordini, 3.000 de vehicule fiind prezente. Evennimentul
la care participă 15.000 de entuziaşti, marchează retragerea
veteranului Renault 8 Gordini şi debutul modelului Renault 12
Gordini.

1971 – Modelul
Renault Alpine A110, condus de Suedezul Ove Andersson câştigă
Raliul Monte Carlo.

Renault sub ocupatie germana1940 – Franţa se predă iar industria trece sub
controlul germanilor. Eberhard von Urach, reprezentantul
Daimler-Benz la Paris, preia controlul asupra Renault.

1941
Motorul viitorului 4CV
este proiectat de echipa lui Ferdinand Picard fără ştiinţa
germanilor. În acel an la fabricile Renault se înregistrează multe
acte de rebeliune împotriva ocupaţiei germane şi mulţi muncitori
ajung în arest.

1942 – Uzina Renault Billancourt este bombardată, 461 tone
de muniţie fiind folosite.

Renault 4CV Project1943 – Deşi unităţile de producţie erau afectate şi
bombardamentele continuau, lucrul continuă la uzina Renault.
Proiectul 106 este aprobat, cel care prefaţa noul 4CV, dar Louis
Renault coordonează în taină dezvoltarea lui 107, o versiune de 11
CP a lui 4CV.

1944 –
Pe 23 Septembrie Louis Renault si
René Perecave sunt arestaţi, pentru că ar fi colaborat cu duşmanii.
Pierre Lefauchuex este numit administrator temporar, iar fondatorul
Renault moare pe 24 Octombrie.

1945 – Pe 16
Ianuarie, Guvernul francez naţionalizează Uzina Renault, creând
Régie Nationale des usine Renault (RNUR). Pierre Lefaucheux este
numit directorul noii structuri. Forţele franceze care ocupaseră
Germania sugerează ca Renault să preia controlul Daimler-Benz, dar
Forţele Aliate refuză propunerea.

1946
Ferdinand Porsche
lucrează pentru scurt timp la Renault, între Mai 1946 şi Ianuarie
1947. Contribuţia sa este neglijabilă însă. Modelul Renault 4CV
este oficial lansat la Salonul de la Paris. Acest model este primul
Renault cu motor montat posterior.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide