0-100 kmh o dată, de două ori şi…cam atât

Autor: Alexandru Banu acum 5 ani MASINI NOI
0-100 kmh o dată, de două ori şi…cam atât

Cea mai rapidă Tesla din Univers a făcut 0-100 km/h în 2.2755 secunde. Şi ami sunt nişte cifruţe la final specific unui rezultat cu perioadă. Este cea mai rapidă maşină la un test supervizat de Motor Trend, în toată existenţa de 60 de ani a publicaţiei. Recordul anterior fusese 2.34 secunde cu un LaFerrari. Elon Musk a postat imediat pe Twitter rezultatul antologic.

Model S P100D a reuşit asta doar cu un update de soft, insignifiant ca preţ pe lângă cei 136.000$ pe care îi dai pe maşină. Atunci când şoferul apasă butonul “Ludicrous”, trademark din filmul-cult “Spaceballs”, apare o întrebare simpatică dar şi alarmantă în bord – Eşti sigur că vrei să depăşeşti limitele? Asta o să accelereze totul şi o să-ţi golească bateria. Ai două răspunsuri între care alegi – Nu, vreau la mămica  / Da, dă-i drumu’ la treabă!

Dacă alegi varianta corectă, adică a doua, chiar trebuie să suni un prieten. Unul care să aibă grijă de tot ce ai pe tine. Totul zboară de pe tine la acceleraţia aia – spune Brooks Weisblat, un client Tesla care are 43 de ani. El a şi postat filmuleţul pe canalul de Youtube DragTimes.com. Cel mai mare avantaj al maşinilor electrice e că puterea ajunge la roţi instantaneu, de la 0 rpm (rotaţii pe minut). Cuplul e fulger şi e tot din prima.

Elon Musk se mişcă şi el la fel de repede ca propria companie. În august, a mărit capacitatea de acumulare a bateriilor ca să facă 0-100 km/h în 2.5s cu Model S. Patru luni mai târziu a anunţat şi o berlină pentru 2019, cu aceleaşi performanţe demente. În acelaşi timp, Lucid Motors, un ALT startup, făcea teste cu un Mercedes Vito cu motoare electrice, care prindea suta la oră în 2.75 secunde cu o maşină de gabarit, comparativ cu ce are Tesla în gamă.

Musk a venit şi a mai coborât timpul cu 0.1 secunde, la 2.4 secunde pentru Model S supradopat. În filmul de prezentare, maşina Vito electric punea la respect chiar Tesla lui Musk de 2.5 secunde timp pentru 0-100.

 

Faraday Future, o maşină a unei ALTE companii la început – patronată de un grup chinezesc de investiţii – anunţa modelul FF91 cu 2.39s pentru 0-100 km/h.

A trecut o săptămână şi războiul 0-100 reîncepe pe Twitter cu orgoliul lui Musk. Preşedintele TESLA anunţă următorul prag de record: Model S P100D Ludicrous+ o să prindă 100 km/h în 2.34 secunde şi în 2.1s, “chel”.

Atunci a intrat Motor Trend pe fir, cu un şofer de 70 de kg. Tesla a venit şi a zis că le trebuie unul de … 68, conform testelor făcute de ei. Frank Markus, director tehnic Motor Trend a găsit soluţia – scoatem covoraşul din portbagaj! Răspunsul a fost … NU!

Pe piaţa americană de lux, viteza contează, nu poluarea redusă. Ecologia este un vis umed în capul producătorilor sau al activiştilor şi zero în capul cilenţilor. Doar 8% dintre cumpărătorii de maşini noi din SUA au spus că ar plăti mai mult pentru o maşină ecologică. Concluzia celor care au făcut studiul e că oamenii vor acceleraţie, vor cât mai puţine secunde pe intervalul 0-100 km/h.

Publicaţia Motor Trend a spus că maşinile electrice au acest avantaj, însă concomitent cu creşterea vitezei, hipercar-urile cu benzină compensează şi devansează maşinile electrice. În virtutea comparaţiei iniţiale, un LaFerarri atinge 110 km/h cu 0.1s mai repede decât aceeaşi Tesla care pe 0-100 km/h câştigă.

Şi fostul preşedinte General Motors, Bob Lutz, spune că după primele sute de metri, un Cadillac CTS – V (V8 compresor, 6.2 litri, 650 cai, 0-100 km/h în 3.7s) bate fără probleme o Tesla. Acelaşi domn Lutz spune că orice acceleraţie fulminantă reduce enorm autonomia unei maşini electrice. Cei de la Motor Trend au zis şi ei că nu poţi să mergi foarte agresiv mult timp cu o Tesla pentru că încingi bateriile, iar softul taie automat puterea ca să prevină stricarea acumulatorilor. Recent, Tesla a spus că a lucrat la asta şi că a reparat acest bug, însă Motor Trend nu a testat maşina după această explicaţie oficială Tesla.

Sursă: The Wall Street Journal




Comentarii
Inchide