BMW M5 Concept – premiera mondială

Publicat: 05 04. 2011, 16:45

This browser does not support the video element.

Aşadar, acesta este noul BMW M5 în toată splendoarea
lui
. De fapt, bavarezii susţin că, pentru moment, vorbim
de BMW M5 Concept, dar este clar pentru aproape
toată lumea că modelul de serie va arăta identic – ce-i drept, se
poate să fie aduse foarte uşoare modificări faţă de conceptul de
faţă, în funcţie de feedback-ul publicului şi pasionaţilor, dar,
per total, nu vor fi schimbări majore.

Aşa cum am văzut puţin mai devreme, partea frontală a
lui BMW M5 Concept face berlina germană mai agresivă decât
un
BMW Seria 5 de serie, dar
vorbim de o agresivitate sobră şi stilată, după cum ne-a obişnuit
departamentul sport BMW în cazul sedanurilor sale de mare
performanţă.

Partea inferioară a spoilerului frontal are o formă deja
cunoscută de la BMW M3,
de exemplu, în timp ce fantele
laterale sunt decupate larg şi sunt aproape sculpturale – de
remarcat impresia puternică de „fălci”, care se potriveşte de
minune cu grila impozantă şi farurile bi-xenon.

În spate, însă, impresia de putere este mai discretă, pe capota
portbagajului fiind montat un mini-eleron, iar difuzorul foarte
decent este încadrat de două perechi de evacuări rotunde care nu
mai arată exagerat. Din lateral, se remarcî silueta
convenţională de sedan sportiv, subliniată de garda la sol coborâtă
şi de jantele de 20″
, încălţate cu pneuri 265/35 ZR 20. De
remarcat şi fantele stilizate de pe aripile faţă, care sunt ornate
cu deja cunoscută siglă „M”.

Propulsorul care animează noul BMW M5 Concept este un V8
M TwinPower Turbo
, care beneficiază şi de tehnologia
EfficientDynamics, astfel încât, faţă de precedenta generaţie BMW M5 (care era dotată cu
un motor aspirat V10 de 507 CP), noul M5 anunţă un consum şi emisii
de CO2 mai reduse cu 25%.

Totuşi, fiind vorba despre un concept, oficialii nu ne dezvăluie
încă datele privind puterea şi cuplul maxim ale acestui propulsor,
promiţându-ne că noul motor va fi mai puternic decât precedentul,
precum şi mai eficient – în plus, motorul beneficiază de
funcţia Auto Start Stop, pentru scăderea consumului.

Transmisia spre puntea spate este asigurată de o cutie
de viteze automată secvenţială cu 7 trepte şi dublu ambreiaj cu
Drivelogic
. Din nou, performanţele asigurate de grupul
motopropulsor sunt trecute sub tăcere, acestea urmând a fi
comunicate o dată cu lansarea modelului de serie BMW M5.

Cei de la departamentul Motorsport promit că noul BMW M5
stabileşte noi standarde în materie de manevrabilitate, graţie
suspensiei gândite special pentru un comportament cât mai sportiv,
dar şi datorită prezenţei diferenţialului Active M, care
variază transmiterea cuplului între roţile punţii spate
,
în conjucţie cu sistemul de control al stabilităţii.

Prin urmare, BMW M5 Concept anunţă intrarea pe piaţă a
celui mai bun sedan sportiv cu patru uşi şi cinci locuri
.
Premiera acest concept va avea loc în China, la Salonul Auto
Shanghai 2011, iar modelul de serie urmează să îşi facă apariţia în
showroom-uri la începutul lui 2012.