Chevrolet Camaro Convertible

Este clar, americanii se întorc la origini şi vor din nou să guste din plin fenomenul muscle-car. Ford Mustang va fi atacat în curând de renumitul Chevrolet Camaro, iar Detroitul ne arată cum va arăta concurenţa dintre cei doi giganţi în domeniul decapotabilelor musculoase.

De fapt, Camaro Convertible nici nu ar trebui să fie un concept, deoarece arată pregătit de showroom, ba chiar de liniuţe turbate în compania lui Mustang. Faţă de conceptul variantei Coupe, modificările se rezumă doar la „tăierea” plafonului, în rest fiind aceeaşi maşină. Sau acelaşi concept, care se speră să devină o realitate de succes cel târziu în 2010.

Ciudat pentru americani este că motorul V8 (6,0 litri şi 400 CP) este cuplat la o cutie de viteze manuală, aşa că europenii amatori de un Seria 6, de exemplu, ar cam putea fi tentaţi de sportiva americană cu o lungime deloc neglijabilă, de 4,73 metri.

Faţă de Mustang, Camaro are o suspensie spate independentă, dorindu-se ceva mai cizelat, deşi stilul de conducere nu cred că va avea ceva în comun cu acest termen. Mai ales că dungile negre de pe capotă şi portbagaj amintesc de senzaţiile pure ale filmelor anilor ’70, cu cowboy de oraş, urmăriri neverosimile şi accidente spectaculoase.

Păcat că, într-un fel, aceste dungi mai diminuează efectul giganticei profilări de pe capotă, care ar trebui să ascundă un ditamai compresorul. Mai bine recurgeau la artificiile modelelor Camaro custom, unde, prin capota decupată, iese la iveală câte un propulsor adaptat de la camioane. Cromat total, bineînţeles, ceea ce aici se traduce doar prin tuşe, rama parbrizului sau jantele de 22” fiind cel mai bine evidenţiate de acest metal drag americanilor.

Un singur amendament: spatele, deşi este reuşit pe acest concept, nu evocă reminescenţele modelului originar precum o face botul sculptural. În schimb, interiorul este o reuşită transpunere a stilului mai auster retro în notă high-tech. Dacă volanul uimeşte prin simplitatea sa, nu acelaşi lucru se poate spune despre schimbător, care aproape dă clasă oricărui schimbător de până acum, inclusiv lui Ferrari.

Consola centrală n-aş putea spune dacă este interesantă sau ciudată, dar bine că nu apare nici un sistem de genul iDrive. Noul Camaro chiar face cinste bunicului său din 1969!

Îmi pare rău de gangsterii pe final de carieră, care în 2010 nu se vor mai putea bucura de varianta de serie. Ori vor fi după gratii, ori la doi metri underground. Ori le vor lua nepoţilor un Camaro 1:43, cu telecomandă.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.