Citroen C-Matisse

Conform trendului actual de a salva ce se mai poate salva din atmosfera terestră, Citroen aduce la Paris un alt concept hibrid... C-Metisse este cel de-al doilea model cu propulsie hibridă, primul fiind un model demonstrativ (C4 HDI Hybrid), prezentat în primăvara acestui an la Salonul Auto de la Geneva.

Citroen C-Matisse Citroen C-Matisse
Cu o capotă foarte lungă şi consola spate forte scurtă, Citroen C-Metisse aduce din nou în prim plan proporţiile erei de aur Grand Touring. Lungimea de aproape cinci metri a conceptului creează un efect de robusteţe. Mai mult decât atât, evazările mari ale aripilor aduc un efect de putere.

Forma aerodimanică, prizele enorme de aer împreună cu formele rotunjite conferă noului concept un aspect foarte futurist, încadrându-se perfect în sfera SF-ului.

Conceptul high-tech C-Metisse pune accent şi pe confortul pasagerilor. Cabină de mari dimensiuni, scaune confortabile, iar pentru cele două locuri din faţă sunt prevăzute tetiere ancorate în plafon. Datorită ampatamentului de trei metri, spaţiul interior este mai mult decât generos şi pentru cei aflaţi pe bancheta din spate.

Lipsa montantului din mijloc şi deschiderea protierelor pe verticală (în opoziţie) asigură accesul foarte facil în habitaclu. După instalarea comodă în „fotoliile“ lui C-Metisse, ai impresia că te afli la bordul unui avion. Sentimentul este dat de poziţionarea pe plafon a butonului START. Mai departe, cele mai importante comenzi utilizate de şofer pot fi folosite direct de pe volanul cu butucul fix (deja o tradiţie a modelelor Citroen).

Consola centrală este compartimentată în trei segmente longitudinale, unde se găsesc comenzile sistemului de navigaţie, cele ale reglajelor electrice ale pedalierului şi scaunelor din faţă. Consola se prelungeşte cu trei fante iluminate care furnizează informaţii pasagerilor asupra modului de propulsie (propulsia electrică, reâncărcarea baterilor şi modul 4WD, adică utilizarea tuturor motoarelor din dotare). Tot ce mai lipseşte habitaclului este stewardesa şi instrucţiunile de folosire a echipamentelor de prim ajutor de la bordul unui avion.

Soluţia hibridă constă din două sisteme de propulsie, unul clasic şi unul electric, ceea ce duce la o greutatea totală mărită faţă de o maşină simplă, datorită bateriilor de stocare a energiei electrice necesare funcţionării motorului sau motoarelor electrice. Pentru a reduce greutatea totală, inginerii de la Citroen au construit întreaga caroserie din carbon, ca de altfel şi subcadrul pe care sunt montate trenul de rulare şi puntea faţă, obţinându-se astfel doar 1.400 kg.

Sub capotă se găseşte un motor V6 diesel common-rail, dotat cu filtru de particule, care dezvoltă 208 CP şi este cuplat la o cutie automată cu şase rapoarte. În roţile din spate s-au montat două motoare electrice, fiecare dezvoltând un cuplu impresionant de 400 Nm şi o putere de 20 CP.

Amplasarea motoarelor electrice pe puntea spate are mai multe avantaje, cel mai important fiind controlul superior al tracţiunii, în condiţiile în care motorul diesel antrenează roţile punţii faţă. Acest lucru este controlat de sistemul ESP care sesisează pierderea de aderenţă şi cuplează în mod automat motoarele electrice.

Până la o viteză de maxim 30 de km/h, propulsia se face exclusiv de către acestea, doar la viteze mai mari intrând în acţiune motorul diesel. Deci practic, în oraş, noxele emanate sunt zero. În timpul reprizelor sunt active şi motoarele electrice, ceea ce are ca rezultat un sprint de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde, ele fiind fucţionale la fiecare accelerare sau pierdere de aderenţă. Trecerea de la tracţiunea 2WD la cea 4WD se realizează în mod automat, astfel asigurându-se un management foarte bun al resurselor de putere. Mai mult decât atât, se obţine şi o reducere substanţială a consumului, în regim mixt acesta fiind de 6,5 litri/100 de km.

Bateriile care alimentează motoarele electrice sunt reîncărcate în timpul decelerărilor prin convertirerea energiei cinetice în energie elctrică. Pentru a asigura o repartiţie bună a maselor pe cele două punţi, bateriile sunt amplasate pe centrul maşinii, asigurând un comportament dinamic adecvat pentru o maşină limitată la 250 de km/h.

Citroen C-Metisse se doreşte a fi maşina viitorului apropiat prin prisma sistemului de propulsie , oferind performanţe foarte bune, în acelaşi timp reducând efectul distructiv al omului modern asupra mediului înconjurător.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.