Jeep Trailhawk - concept

Am fi tentaţi să credem că Trailhawk este o schiţă a lui Grand Gherokee pe care oficialii Jeep nu au văzut-o decât recent. De data aceasta, designerii s-au întrecut pe ei înşişi, reuşind să atragă atenţia concurenţei asupra unui model foarte reuşit.

Jeep Trailhawk - concept Jeep Trailhawk - concept
Am fi tentaţi să credem că Trailhawk este o schiţă a lui Grand Gherokee pe care oficialii Jeep nu au văzut-o decât recent. De data aceasta, designerii s-au întrecut pe ei înşişi, reuşind să atragă atenţia concurenţei asupra unui model foarte reuşit.

În primul rând, farurile au o formă mult mai potrivită decât cele de pe actualul Grand Cherokee. Caroseria reuşeşte să exprime un dinamism aparte, în parte datorită geamurilor mici, iar bosajele laterale şi jantele de 22” te duc imediat cu gândul la capabilităţi off-road excelente. Chiar dacă detaliile par puţin cam exagerate, este clar că avem în faţă un macho-man cu reale pretenţii de june prim.

Designerii nu au dorit să recurgă la concesii, astfel încât partea din spate este descoperită, în spiritul Wrangler Sahara. În incinta Salonului Auto de la Detroit nu plouă şi nu ninge, deci nu e o problemă lipsa totală a hartopului. Amatorii de cărat obiecte lungi se pot baza cu încredere pe clapeta de mari dimensiuni a portbagajului, care îi conferă lui Trailhawk valenţe de mini-pick-up. În portbagaj este vizibilă o boxă foarte mare, cu mâner – dedicaţie pentru băieţii musculoşi cu ditamai casetofoanele pe umăr, din filmele americane de mai demult.

Însă cireaşa de pe tort este soluţia ingenioasă a panourilor din sticlă detaşabile, de deasupra capetelor pasagerilor. Rămâne doar o nervură longitudinală, caracteristică denumită „T-top”, devenită celebră datorită unui Pontiac Firebird din anii ’80. Astfel, în variantă „cabrio”, Jeep Trailhawk arată extrem de apetisant şi dornic de aventuri open-minded. Un ochi avizat ar putea blama ampatamentul prea mare sau unghiurile de trecere modeste, dar, am mai spus-o, în incinta Salonului de la Detroit nu contează decât look-ul unui concept. Iar Trailhawk arată foarte reuşit pentru un concept off-road.

Interiorul nu este atât de plin de steroizi ca exteriorul şi, vizual, nu abundă în gadgeturi dragi americanilor. Totul este tratat logic şi simplist, cu butoane de mari dimensiuni şi displayuri lizibile. Ideea consolei centrale subţiri, în spatele căreia rămâne un spaţiu de depozitare, este deja clar de la ce suedezi a fost preluată. Însă mânerele de la baza consolei nu sunt neapărat preluate de la Audi A3 pentru simplul fapt că în Trailhawk chiar au sens şi chiar arată bine. La fel de bine arată şi scaunele corect profilate şi îmbrăcate în piele bicoloră, orange cu negru. Lipsa montantului central face din Trailhawk un adevărat cabriolet off-road cu patru locuri şi patru uşi. Oare cine va fi primul constructor care va propune aşa ceva ca model de serie mare?

În ce priveşte partea tehnică, Trailhawk se mulţumeşte cu soluţii normale. Motorul este un V6 turbodiesel commonrail de 3,0 litri şi 215 CP, deşi nu ar fi fost rău un HEMI V8 de 5,7 litri. Cât despre tracţiunea integrală, ceea ce oferă Wrangler este suficient pentru acest concept.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.