Kia Kue – concept

KIA este deja destul de cunoscută în domeniul SUV, dar nu la fel de mult ca Hyundai. Iar, cum America este pământul promisiunilor în materie de crossover, coreenii au profitat la maximum de Salonul de la Detroit.

Kia Kue – concept Kia Kue – concept

Ideea unui coupe de teren nu este nouă, ba chiar este foarte aproape de a fi pusă în aplicare de BMW. Kue ne îndoim că prefigurează un model de serie de acest gen, dar măcar reprezintă o mişcare îndrăzneaţă.

După cum ne-au obişnuit conceptele, nici Kue nu face excepţie de la regulă şi încearcă marea cu degetul, prefigurând viitoarele elemente stilistice ale modelelor mărcii. Pentru că, până acum, "The power to surprise" a venit din direcţia tehnică şi a raportului preţ/calitate, nu din cea a designului - cu toate că noua berlină compactă c'eed pare să deschidă un nou drum pentru imaginea de marcă a coreenilor.

Aspectul monolitic al lui Kue nu surprinde prea tare, dar este destul de neobişnuit pentru şosele. Sau pentru off-road, deoarece jantele de 22" promit o mare mobilitate de mişcare în afara şoselelor. Totuşi, ampatamentul uriaş, de 2,9 metri, face din Kue doar un crossover mediu, care pune mai mare accent pe spaţiul interior decât pe comportamentul pur off-road. Termenul "mediu" se potriveşte şi gabaritului, lungimea de 4,72 m şi lăţimea de 1,93 m apropiindu-l pe Kue de cunoscutul Sorento. În schimb, înălţimea de numai 1,6 m contribuie din plin la aspectul dinamic,

Portierele laterale de mari dimensiuni dispun de mânere disimulate în spate, pe laterale, asigurând un acces foarte facil către cele patru locuri spaţioase. Atmosfera interioară este mult mai futuristă decât lasă exteriorul să se înţeleagă, fiind înţesată de displayuri touch-pad şi informaţii digitale. Tunelul central are, practic, rol de consolă centrală pentru pasagerii din spate, care astfel dispun de propria centrală de comandă. Culorile întunecate şi luminile roşii aduc foarte mult cu stilul promovat de telefoanele LG Chocolate, dar este doar o coincidenţă.

Scaunele au o structură foarte atent studiată, cu un design reuşit şi, în acelaşi timp, funcţional. Dacă, din exterior, suprafaţa vitrată pare redusă, interiorul infirmă această părere, în mare parte datorită deja nelipsitului plafon din sticlă, continuat cu o lunetă de mari dimensiuni. Asigurarea unei vizibilităţi corecte sau a unui spaţiu mare de depozitare nu a fost priorităţi pe lista designerilor, lucru de înţeles în cazul unui concept.

În schimb, pentru a sublinia importanţa pe care KIA o acordă pieţei nord-americane, Kue a fost dotat cu un V8 de 4,8 litri şi 400 CP, cuplat la o cutie automată cu cinci trepte. Deşi pentru atingerea acestei puteri a fost nevoie şi de un turbocompresor, se pare că în curând un asemenea motor, dar aspirat, va apărea şi pe modelele de serie de top. Tracţiunea lui Kue este, bineînţeles, integrală.

Deşi, în sine, Kue este un concept destul de reuşit, nu lasă să se întrevadă suficient direcţiile stilistice ale mărcii în viitorul apropiat, nici nu aduce în lumina reflectoarelor soluţii tehnice notabile. Mai degrabă sunt de apreciat ideile high-tech ale habitaclului, cu mare appeal la publicul american amator de gadgeturi futuriste. Probabil următorul concept derivat din Kue ne va oferi o idee mult mai fundamentată despre aspectul urmaşului lui Sorento sau, de ce nu, va pune bazele unui model de nişă, care să scoată KIA din anonimat cu adevărat.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.