Lexus LF-A – concept

Despre conceptul unui coupe Lexus supersport s-a mai vorbit destul la ediţia din 2005 a Salonului de la Detroit. În 2007, la acelaşi motorshow, japonezii au prezentat o evoluţie a acestui concept, aşa încât nici măcar nu i-au mai schimbat numele.

Numele este, de fapt, un indicativ sec, dar ascunde o creaţie îndrăzneaţă, bazată pe conceptul de design „L-finesse”. Ceea ce nu înseamnă că acest concept utilizează excesiv curbele. Însă „L”-ul stilizat al siglei poate fi regăsit în multe detalii ale designului exterior.

Profilul cursiv al primului concept a rămas aproape nealterat, dar designerii s-au mai inspirat din creaţiile sculptorilor. Pentru că astfel par unele detalii, ca fanta inferioară din spatele portierei sau ciudata excrecenţă din dreptul geamurilor spate. Aceasta ascunde şi ea o fantă cu rol aerodinamic şi de aerisire, dar, artistic, se apropie de o capodoperă, fiind parte a unei curbe imaginare, care porneşte de la mini-camerele cu rol de retrovizoare şi se termină la stopuri. Totodată, aripile spate devin foarte late, accentuând dinamismul maşinii.

Din păcate pentru LF-A, Audi R8 deja a adus pe şosele imensele grile de sub stopurile care par a se prelinge languros. Doar vorbim de „L-finesse”, nu? Din fericire pentru LF-A, ideea celor trei evacuări încă nu a pus-o nimeni în aplicare, dar, dacă japonezii mai întârzie mult cu lansarea variantei de serie a acestui concept, s-ar putea ca şi această idee să le fie luată de sub nas.

Oricum, deja sunt destule semnale că piaţa, cel puţin cea americană, este nerăbdătoare să primească un coupe Lexus supersport. Mai ales dacă nu se va depărta prea mult de la stilul sculptural al lui LF-A.

Configuraţia V10 nu este neapărat nouă, dar îi dă acestui concept un plus de prestanţă. Din păcate pentru statistici, puterea se cifrează doar la 500 CP. Din fericire pentru amatorii de cifre exacte, suntem în faţa unui raport de 100 CP/litru, deloc rău pentru un motor atmosferic. Pentru o distribuţie optimă a maselor, transmisia este de tipul transaxle, montată pe puntea spate, iar radiatoarele sunt plasate în consola spate – de unde şi multitudinea de fante.

Mulţi pasionaţi de gadgeturi supersport încă mai sunt melancolici când se gândesc la Toyota Supra sau Honda NSX. Acest Lexus poate renaşte speranţa într-un supercar japonez, care să rivalizeze cu Chevrolet Corvette sau, de ce nu, cu Aston Martin. Oficialii declară că modelul prezentat acum la Detroit este foarte aproape stilistic de viitorul model de serie. Ceea ce ar fi bine să fie adevărat, cel puţin de amorul artei.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.