Volkswagen Up Lite

Volkswagen combină tehnologia TDI cu DSG şi un Emotor într-un concept, cu parfum de realitate, care reuşeşte un consum mediu la 100 km/h de doar 2,44 litri.

Proiectul Up de la Volkswagen face paşi mici spre formula de serie, la Salonul de la Los Angeles germanii prezentând versiunea VW Up Lite. Acest prototip, care nu pare foarte departe de o posibilă versiune în masă, este demn de luat în seamă. În primul rând este un hibrid Diesel, combinând un propulsor TDI de 0.8 litri, cu un motor electric. Unitatea Emotor, aşa cum o numeşte VW, intră în acţiune la pornirea de pe loc, contribuind şi atunci când este nevoie în mers şi chiar pe o distanţă de maxim 2 km poate deplasa prototipul.

Puterea electrică şi cea mecanică sunt orchestrate de o transmisie DSG cu 7 rapoarte. Acest agreagat deyvoltă 51 CP, putând fi cenzurat la 36 prin acţionarea modului Eco. Consumul mediu pretins de VW pentru acest prototip este de 2.44 litri la 100 km/h, în condiţiile în care va fi folosit preponderent în oraş.

Al doilea aspect care trebuie apreciat este aspectul. În momentul în care am văzut conceptul Up, am schiţat un zâmbet arătând uşor hilar. Privind acest hibrid ne dăm seama că are un aspect de automobil cu care nu te-ai sfii ca bărbat preocupat de modul cum arăţi să ieşi la plimbare pe bulevard. De asemenea, observăm că păstreaza imaginea de marcă actuală, dar are o identitate evoluată, partea frontală semănând foarte mult cu pozele spion pe care le-am văzut cu Golf 7. Mai trebuie remarcat că, designerii au reuşit foarte bine să mascheze coada Kamm specifică hibridelor, reuşind chiar un design original şi echilibrat.

Trebuie punctat şi al treilea aspect laudativ al acestui concept, masa redusă. Prin folosirea materialelor uşoare, restrângerea interiorului la minimul necesar şi dotarea cu un rezervor de doar 20 de litri, UP Lite arată pe cântar doar 695 kg. Prin urmare şi prestaţiile dinamice sunt satisfăcătoare, atingând 100 km/h în doar 12 secunde şi mişcând acul vitezometrului până la 160 km/h, fiind comparabil, cu puţină îngăduinţă, cu Maşina Anului, VW Polo. De altfel şi din punct de vedere al dimensiunilor, cele două pot figura cu îngăduinţă într-o comparaţie, Up Lite măsurând în lungime de 3,98 metri.

În plus acest model poate transporta patru adulţi în condiţii de confort decent. Secretul este minimalismul, habitaclul fiind simplificat la maxim. Dar nu vă gândiţi la un model spartan, Lite fiind foarte bine garnisit cu gadget-uri, acţionate însă prin intermediul unui ecran tactil de pe consola centrală. De asemenea, în loc de oglinzi retrovizoare , acest model are camere, care redau imagini 360 de grade, sporind mult vizibilitatea modelului. Spaţiul este maximizat şi prin subţierea scaunelor şi proporţionarea inteligentă a volumelor., portbagajul având un volum satisfăcător de 218 litri.

Volkswagen compară acest prototip cu VW Beetle, cel original, spunând că în momentul în care se va metamorofza într-o formă finală, va crea valul de entuziasm pe care Broscuţa l-a generat în anii '50

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.