Volvo XC60 – concept

Autor: Oraan Mărculescu acum 13 ani Concepte auto

Şi asta deoarece XC60, viitorul frate mai mic al lui XC90, arată neaşteptat de bine. Cel puţin actualul BMW X3 este băgat în corzi în ce priveşte designul. Suedezul, deşi urmează forma relativ clasică a fratelui mai mare, arborează suficient de multe detalii sportive şi tinereşti, potrivite pentru un target activ şi dinamic. Profilările caroseriei sunt musculoase, iar pe grila rotunjită tronează sigla impunătoare, care scoate acum şi mai mult în evidenţă simbolul masculinităţii.

Însă XC60 nu se doreşte un mascul feroce, ci mai degrabă acel bărbat ideal, la care visează femeile – cel puţin în America, sexul slab este vizat mult mai mult de către cei de la Volvo. Deci, tânărul suedez este foarte atletic, dar fără aportul anabolizantelor, ca la muscle-car-uri. Are o figură serioasă, dar şi suficient de sexy pentru ca eventuala parteneră să nu depăşească pragul geloziei. În schimb, are un “poponeţ” mult mai reuşit decât relativul macho BMW X3. Designerii au reuşit să îmbine în mod fericit stopurile pe verticală, specifice breakurilor Volvo, cu umerii largi promovaţi de noua linie a berlinelor suedeze. Sperăm ca formele sculpturale ale spatelui să se păstreze într-o măsură cât mai mare şi pe varianta de serie.

Linia laterală dinamică, accentuată de jantele frumoase de 20”, îl face pe XC60 să arate ca un atlet gata de călărit, pardon, de start în cursa prin hypermarketuri, alături de copii. Cu alte cuvinte, Volvo a creat o maşină numai bună pentru urmarea filmului de succes “Ce-şi doresc femeile?”. Şi nu doar cele casnice, cât mai ales cele active, care înţeleg semnificaţia scuturilor evidenţiate de constrastul coloristic.

Totuşi, interiorul este, deocamdată, departe de un automobil de serie, făcând din XC60 un concept reuşit. Deşi dimensiunile totale arată că, mai mult decât probabil, SUV-ul suedez va avea trei rânduri de scaune, deocamdată XC60 poate primi doar patru persoane, într-o atmosferă glaciară, cu locuri ergonomic profilate şi cu un portbagaj inutil de încăpător.

Dar nu spaţiul interior atrage atenţia, nici albul de sorginte Apple, ci cockpitul şoferului. Mai exact, consola centrală, ca o folie mai groasă (stil cunoscut deja de pe S40), care aduce cu un enorm display pe verticală, atunci când este pus în funcţiune. Este adevărat, doar partea superioară este, practic, un ecran pe care se afişează informaţii despre maşină, pentru că în partea inferioară avem parte tot de butoane şi comutatoare, pentru sistemul de climatizare şi cel multimedia. Numai că nu în stilul obişnuit, ci cu un look de iPod, extrem de reuşit.

Pentru americani nu este surprinzător spaţiul de depozitare de pe tunelul central, unde, în mod normal, un european s-ar aştepta să găsească maneta schimbătorului de viteze. Însă până şi ei, americanii, vor fi uimiţi de soluţia găsită de Volvo: maneta a fost înlocuită de un fel de mouse plasat în lateral, iar indcaţiile cutiei de viteze automate sunt afişate pe consola centrală. Per total, bordul lui XC60 este atât de reuşit, încât ne pare rău că nu va fi transpus 100% pe varianta de serie. Deşi, până în 2009, anul preconizat pentru lansarea vânzărilor noului XC60, poate că mentalitatea oficialilor se va mai schimba.

Sfârşitul primului deceniu al mileniului III se anunţă deosebit de competitiv pentru mezinul SUV Volvo. Audi, Mercedes şi VW intenţionează şi ei să atace segmentul SUV-urilor compacte premium, cu modele bazate tehnic pe gamele de succes A4, C-Class şi Golf. Iar, până atunci, va apărea noua generaţie a lui X3, deocamdată fără un rival adevărat. Pe de altă parte, XC60 îi forţează pe suedezi să poziţioneze urmaşul lui XC90 mai sus în gamă, mai aproape de X5 sau ML. Dacă Volvo va reuşi să transpună în realitate cât mai mult din liniile şi ideile de pe XC60, nu poate decât să se aştepte la succes.

Ar mai rămâne o problemă: viitorul SUV compact Ford, prefigurat de exuberantul Iosis X, îi va face sau nu viaţa grea vărului XC60?

Citește și...


Comentarii
Inchide