TOP 10 scăderi vânzări importatori

Publicat: 08 11. 2008, 12:00

VEZI TOP 10 CREŞTERI VÂNZĂRI IMPORTATORI

Cele mai mari scăderi procentuale le-au înregistrat mărcile chinezeşti Geely şi Great Wall – în ciuda preţurilor foarte mici, se pare că şi-a spus cuvântul campania "anti-chinezării auto" pe plan european. Se mai remarcă faptul că toate cele trei mărci franţuzeşti importate au suferit scăderi relativ importante, dar şi marca Volkswagen – fiind clar acum că Skoda canibalizează modelele germane.

Interesant, dintre mărcile premium doar Porsche a înregistrat o scădere în acest an – explicaţia rezidă din faptul că grosul vânzărilor se bazează pe SUV-ul de lux Porsche Cayenne, concurat puternic atât de verii Audi Q7 şi VW Touareg, cât şi de concurenţa germană BMW X5 sau Mercedes ML.

TOP SCĂDERI – vânzări peste 1.000 de unităţi

Primele poziţii ale acestui top sunt ocupate de mărcile franceze, dar, chiar dacă Citroen are scăderea procentuală cea mai importantă, Renault este, de fapt, "performerul" în materie de scădere a vânzărilor, coborând mult sub pragul celor 20.000 unităţi vândute. Principalele modele familiste, Renault Symbol şi Renault Megane Sedan, au regresat cu aproximativ 20%, respectiv 40%, în ciuda unor promoţii intensive.

Prin comparaţie, VW are o scădere de numai 5%, principalul model responsabil pentru recesiunea mărcii germane fiind, evident, VW Golf 5 – pe de o parte, lumea aşteaptă mediatizatul VW Golf 6, pe de altă parte Skoda Octavia este o propunere mai atractivă la aceiaşi bani. Nici Seat nu o duce mai bine, iar Chevrolet depinde de scăderea vânzărilor lui Aveo cu aproape 40%.

TOP SCĂDERI – vânzări între 100 şi 1.000 de unităţi

Lider al scăderilor în acest interval este Great Wall, vânzările SUV-ului Hover înjumătăţindu-se faţă de primele 9 luni ale lui 2007. Prin comparaţie, Jeep a suferit un regres de numai 5%, cele mai afectate fiind modelele scumpe, Jeep Grand Cherokee şi Jeep Commander (în ciuda faptului că Jeep Wrangler se vinde foarte bine). În cazul Alfa Romeo, berlinele nu se vând la fel de bine ca modelele sport.

TOP SCĂDERI – vânzări sub 100 de unităţi

Dintre codaşi se remarcă Geely, maşinile chinezeşti nefiind o ofertă consistentă în faţa autohtonei Dacia Logan, ceea ce se vede clar din vânzările palide în acest an. Ca percepţie, şi Lada se învârte cam tot pe acolo, însă culmea este că aceste două mărci din categoria chilipiruri nu nu totalizează împreună nici cât Porsche, care îşi datorează scăderea în primul rând regresului SUV-ului de lux Porsche Cayenne.

CONCLUZIE

Per total, vânzările de maşini noi nu au suferit scăderi chiar dramatice, dar va fi greu sau chiar imposibil pentru mulţi dintre aceşti importatori să recupereze terenul în perioada următoare. Volkswagen va avea un mic avantaj, deoarece VW Golf 6 apare mai devreme pe piaţă decât Renault Megane 3, modele care vor da un suflu nou celor două mărci. Renault este de aşteptat să se mai redreseze în 2009 datorită noului Renault Symbol şi a viitorului Renault Megane Sedan.

 

Din nou o paranteză pentru amatorii de cifre – topul celor mai importante scăderi pe modele. Principalul model ale cărui vânzări au scăzut drastic este Hyundai Terracan, constructorul coreean având în portofoliu alte SUV-uri mult mai apetisante: Hyundai Santa Fe şi Hyundai Tucson. Nici KIA Magentis, Opel Signum sau Peugeot 607 nu au scăpat de recesiune, conceptul de "limuzină de lux la bani puţini" nefiind suficient de atractiv pentru români. Scăderi importante au suferit şi cele două modele Seat, Toledo şi Altea XL, practic derivate din Altea.