BMW și Audi adoptă strategii diferite în lupta mașinilor electrice cu americanii de la Tesla

Publicat: 02 04. 2020, 15:38
Actualizat: 02 04. 2020, 15:43

BMW și Audi vor adopta strategii diferite pentru electrificarea sedanurilor vârf de gamă Seria 7, respectiv Audi A8.

Noua generație Seria 7 va fi disponibilă în versiunea full electrică, în plus față de versiunile hibrid plug-in  pe benzină și diesel, a declarat CEO-ul Oliver Zipse, în cadrul unei conferințe de presă.

BMW Seria 7 electric ar fi un concurent la modelul Tesla Model S și al lui Mercedes-Benz EQS care se preconizează că se va lansa la jumătatea anului viitor.

GALERIE FOTO

Zipse nu a menționat o dată exactă, dar se anunță că producția lui Seria 7 EV va începe în a doua jumătate a anului 2022 și va fi lansată mai întâi în China, apoi în Europa.

Audi se îndepărtează de ideea sa inițială de a face din noua generație A8 un vehicul care funcționează doar cu baterii. În schimb, A8 va avea o versiune hibridă plug-in ca opțiune electrificată.

Șeful Audi, Hans-Joachim Rothenpieler, a declarat că producătorul auto va extinde autonomia electrică a hibridei plug-in la peste 47 km.

Audi se va concentra pe SUV-urile full-electric, deoarece vânzările de berline mari nu arată o creștere, în timp ce SUV-urile / crossoverele au vânzări în creștere, a spus el.

Sedanurile mari precum Seria 7 și A8 reprezintă o mică parte din vânzările producătorilor de automobile, dar sunt importante pentru statutul mărcii.

Vânzările globale ale pentru Seria 7 au scăzut cu puțin peste 10 la sută în 2019, la 50.550 de vehicule anul trecut, reprezentând doar 2,3 la sută din volumele de vânzări ale BMW.

Vânzările pentru A8, a căror ultimă generație a fost lansată la sfârșitul anului 2017, au crescut anul trecut cu 11 la sută, până la 22.300.

Mercedes-Benz Clasa S este lider în segmentul sedan premium. Vânzările sale au ajuns la 71.700 în 2019.

Sursă: europe.autonews.com