A fost un BMW Seria 7 la viața lui. Ce a ajuns acum?

Autor: ProMotor acum 6 luni Știri

Fanilor modelului nu o să le placă. Dacă designerul Ercole Spada ar vedea asta, ar face și el o criză de nervi. Mașina desenată de el în anii ’80, BMW Seria 7 E32, a devenit off-roader și nu mai seamănă deloc cu automobilul elegant de acum 30 de ani.

GALERIE FOTO

Cea de-a doua generație BMW Seria 7 (E32) era, la vremea lui, un rival pe măsură pentru Mercedes-Benz Clasa S. Acum pare să fi ajuns un rival pentru… Land Rover Defender.

Modelul construit în perioada 1986-1994 era echipat în premieră cu control electronic al amortizoarelor, control al tracțiunii și climă bi-zonală. BMW garanta confortul la bord și plăcerea de a conduce.

Evident, limuzina, deși dotată cu tehnologie de ultimă oră, nu avea ce căuta în off-road. Nu era echipată nici cu tracțiune integrală xDrive, sistem primit de Seria 7 abia în 2009, odată cu apariția lui F01.

Dar un rus s-a gândit că ar fi cazul ca modelul să se aventureze în afara asfaltului și a transformat un BMW Seria 7 E32 într-un off-roarder veritabil. De fapt, n-a mai rămas mare lucru din versiunea 750i pe care a lucrat. I-a pus șasiu de GAZ-66 4×4 și i-a dat numele Valkyrie 766.

Așa a venit pe lume primul E32 cu tracțiune integrală, diferențiale blocabile pe ambele punți și o gardă la sol demnă de un monster truck.

Mașina are acum anvelope uriașe de off-road, un bull bar și un troliu. Sub capotă, un V8 de 5.0 litri a înlocuit originalul V12 al versiunii 750i, care dezvolta 295 de cai putere și un cuplu de 450 Nm și care îi asigura o accelerație de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.

Vestea bună este că vehiculul are cabina originală a lui E32. Valkyrie 766 poate fi închiriat pentru anveturi în off-road. 6.500 de ruble (adică aproximativ 75 de euro) costă 2 ore la bordul monstrului.



Comentarii
Inchide