Ce caracteristici trebuie să aibă cele mai bune mașini electrice pentru a se vinde ca pâinea caldă

Publicat: 03 09. 2020, 11:25
Actualizat: 03 09. 2020, 11:26

Adoptarea mașinilor electrice este un trend împins de la spate mai degrabă de restricții și stimulente decât de caracteristicile lor. Cei mai mulți consideră că mașinile electrice sunt scumpe, au o autonomie mică și încărcarea bateriei durează prea mult. Un studiu Castrol relevă ce caracteristici trebuie să aibă cele mai bune mașini electrice pentru fi atractive pentru cumpărători.

Intră în Galeria FOTO

Studiul ia în calcul opiniile a circa 10.000 de clienți particulari, manageri de flote auto și specialiști ai industriei auto din cele mai importante opt piețe pentru mașinile electrice. Acestea sunt China, Statele Unite, Norvegia, Germania, Franța, Japonia, India și Marea Britanie.

Potrivit studiului realizat de Castrol, trei caracteristici importante ale mașinilor electrice pot influența decisiv intenția de cumpărare. Acestea sunt prețul de achiziție, timpul necesar pentru încărcarea bateriei și distanța maximă pe care o poate parcurge cu o baterie încărcată.

Caracteristici mașini electrice: Ce-și doresc șoferii de la o mașină cu propulsie electrică?

Prețul de achiziție este cel mai important criteriu pentru cumpărători. Potrivit sondajului, prețul unei mașini electrice ideale ar trebui să fie de circa 36.000 de dolari, apropiat de prețul mediu al unei astfel de mașini în Statele Unite. Cu toate acestea, două treimi dintre cei chestionați spun că modelele existente acum pe piață sunt mult mai scumpe decât bugetul lor.

În timp ce prețul de 36.000 USD a fost punctul critic pentru consumatorii din întreaga lume, există o diferență spectaculoasă între piețe. În medie, consumatorii japonezi sunt pregătiți să plătească cel mult 43.000 de dolari pentru un autovehicul electric, în timp ce consumatorii britanici nu ar accepta un preț mai mare de 30.000 de dolari. Probabil studiul a fost efectuat pe scoțieni…?

Timpul de încărcare ideal al unei mașini electrice a fost apreciat ca fiind de 31 de minute, echivalentul unei pauze de masă obișnuite. Desigur, clienții și-ar dori ca încărcarea bateriei să nu dureze mai mult decât un plin de rezervor, dar cei mai mulți acceptă că acest lucru nu este posibil. În prezent, un timp de încărcare de 30-40 de minute este deja posibil, în cazul în care utilizatorul are acces la o stație de încărcare rapidă.

Cât de importantă este autonomia pentru cumpărătorul unei mașini electrice?

Surprinzător, autonomia unei mașini electrice nu mai este o problemă la fel de importantă ca acum câțiva ani, situându-se abia pe locul al treilea în preferințele consumatorilor. Potrivit studiului, cei mai mulți au indicat că o mașină electrică ar trebui să poată parcurge aproximativ 496 de kilometri cu un plin de baterie. Și în acest caz, producătorii auto și-au făcut temele, și cele mai multe mașini electrice lansate în 2020 oferă autonomii de peste 400 de kilometri.

După cum se poate vedea, producătorii auto oferă deja multe modele electrice care se apropie de aceste caracteristici ideale. Să ne așteptăm, așadar, ca mașinile electrice să domine topul vânzărilor în scurt timp? Puțin probabil. Același studiu arată că cei mai mulți consideră cumpărarea unui automobil electric până în 2024. Cu toate acestea, două treimi dintre cei chestionați așteaptă încă să vadă cum va evolua piața înainte de a lua o decizie.