Hyperion XP-1: Mai au mașinile electrice viitor? – Galerie FOTO

Publicat: 14 08. 2020, 11:43
Actualizat: 14 08. 2020, 11:45

O companie cu sediul în California a lansat primul său hypercar alimentat cu hidrogen, botezat, oarecum sugestiv, Hyperion XP-1. Performanțele anunțate sunt atât de impresionante încât toată lumea se întreabă acum dacă mașinile electrice mai sunt o soluție pe termen lung.

Intră în Galeria FOTO

Dacă vi se pare că denumirea acestui hypercar seamănă cu cea a unei nave intergalactice, acest lucru nu este întâmplător. Americanii de la Hyperion se laudă cu tehnologia „spațială” folosită în dezvoltarea modelului lor. Compania are experiență în producerea, stocarea și utilizarea hidrogenului, dar, până acum, nu și în producerea vehiculelor.

De ce nu au mașinile electrice nicio șansă în fața lui Hyperion XP-1

Potrivit celor de la Hyperion, modelul XP-1 are o autonomie „extraterestră” de circa 1.635 de kilometri, poate atinge o viteză maximă de 356 km/h și accelerează de la 0 la 96 km/h îm 2,2 secunde. Toate cele patru roți sunt antrenate de motoare electrice, prin intermediul unei cutii de viteze cu trei trepte. Pentru alimentarea motoarelor electrice, Hyperion XP-1 folosește un sistem de pile de combustie cu hidrogen. În locul bateriilor, pentru stocarea energiei electrice generate este folosit un supercapacitor, ceea ce reduce semnificativ masa totală a mașinii.

XP-1 cântărește mai puțin de 1.250 de kilograme. Pentru a ajunge la această performanță, hypercarul american folosește o caroserie din compozit, ranforsat cu titan, celula pasagerilor fiind de tip monococă. De asemenea, hidrogenul este stocat în rezervoare realizate din fibră de carbon.

Privind fotografiile prototipului nu ne putem abține să nu remarcăm o ușoară asemănare cu modelele Bugatti. Elementele de caroserie din spatele portierelor au dublu rol – aerodinamic și de panouri solare. Nu avem imagini din teriroul lui XP-1, dar americanii promit o ambianță high-tech, cu un ecran cu diagonala de 98 de inchi care practic îmbracă cockpitul, sistemul de control fiind fără atingere, prin gesturi. XP-1 nu are geamuri, ci o cupolă din sticlă a cărei transparență poate fi controlată electronic.

Avantajul hidrogenului este că autonomia este mult mai mare decât în cazul mașinilor electrice alimentate din baterii. În plus, un plin de rezervoare durează câteva minute, ca la o mașină alimentată cu combustibili convenționali. Pe de altă parte, producerea hidrogenului este o operațiune costisitoare și, deocamdată, foarte poluantă. În plus, infrastructura de stații de alimentare cu hidrogen este aproape inexistentă. Hyperion promite însă o soluție „revoluționară” la toate aceste problemă, care va schimba complet industria de distribuție a hidrogenului.

Hyperion intenționează să producă 300 de exemplare ale hypercarului XP-1, producția urmând să înceapă în 2022. Suntem nerăbdători să vedem modelul în versiune finală. Deocamdată, XP-1 reprezintă mai degrabă un concept, o vitrină tehnologică pentru demonstrarea tehnologiei. Dacă această tehnologie va fi adoptată în producția de mare serie rămâne de văzut.

Mașinile alimentate cu electricitatea produsă din hidrogen grație pilelor de combustie nu sunt o noutate. Toți marii constructori, chiar și cei implicați activ în dezvoltarea de modele electrice de succes, continuă cercetările în domeniul pilelor de combustie.

sursa: Motor1.com