Tot ce trebuie să știi înainte de lansare despre Dacia Spring, primul model electric românesc

Autor: Cristian Agatie 08 dec. 2020 Știri auto

Dacia a lansat primul său model cu propulsie electrică, pe care îl promovează ca cel mai accesibil automobile electric. Iată tot ce trebuie să știi despre Dacia Spring, primul model electric românesc, înainte de a da banii pentru a o cumpăra.

Intră în Galeria FOTO

Clienții particulari nu vor putea comanda noul Spring decât în toamna anului viitor, dar noi am avut ocazia să facem prima probă, statică, a mașinii care ar trebui să coste sub 9.000 de euro prin programul Rabla Plus. Nu vă vom plictis cu informații din mapa de presă, pe care le-am prezentat deja pe larg în urma evenimentului de lansare de la Paris sin 15 octombrie. Ne concentrăm, în schimb, pe ceea ce am aflat din primul contact cu mașina, dar și din răspunsurile primite de la oficialii mărcii Dacia.

Ce trebuie să știi despre Dacia Spring: Nivelurile de echipare și opționalele

Dacia va poziționa Spring ca pe o ofertă elitistă în gamă, astfel că echiparea standard va fi una bogată. De altfel, din discuțiile cu cei de la Dacia, reiese o simplificare a gamei Spring față de alte modele Dacia. Astfel, Dacia Spring va fi disponibilă în trei versiuni – cea pentru ride sharing, cea destinată serviciilor de curierat și cea destinată publicului larg. În continuare ne vom referi exclusiv la aceasta din urmă, pentru că asta va fi cea pe care o vor cumpăra românii din septembrie 2021. În afară de această clasificare nu vor fi alte niveluri de echipare, așa cum sunt Access, Essential și Comfort la Sandero și Logan.

Prin urmare, Dacia Spring va fi echipată standard cu dotări așteptate la modelele de  la vârful gamei, așa cum este aerul condiționat, camera de mers cu spatele sau sistemul de navigație. Nu trebuie uitat că Spring joacă în clasa mini, acolo unde șoferii sunt fericiți dacă au volan și pedale. La toate acestea se adaugă geamurile și oglinzile acționate electric, senzorii de parcare sau tempomatul cu limitator de viteză.

 

În sectorul siguranței pasagerilor, Dacia vine echipată standard cu șase airbaguri, apel SOS de urgență, precum și sistem de frânare autonomă în situații de urgență.

Cât de încăpătoare este, de fapt, Dacia Spring

Prima probă statică relevă faptul că Dacia Spring are o poziție de conducere înaltă, chiar mai înaltă decât Sandero Stepway. Scaunele nu sunt reglabile pe înălțime, dar acest lucru nu deranjează pentru că plafonul este la rândul lui suficient de înalt. Privită din interior, Dacia Spring este suficient de spațioasă pentru a evita senzația de claustrofobie pe care ți-o dau alte modele din clasa mini. Spațiul în față este generos, iar cel pentru pasagerii din spate este decent, cu ceva limitări la genunchi pentru cei mai înalți. Dată fiind vocația citadină a lui Spring, acest lucru nu ar trebui să pună probleme.

Numeroase spații de depozitare sunt puse la dispoziția pasagerilor. De departe, cel mai impresionant este torpedoul, în care poți depozita o întreagă ladă de bere. Funcționează, dar acesta nu e refrigerat, așa că nu te aștepta să ajungi cu ea rece la destinație. Apoi, există un spațiu generos pentru telefonul mobil și alte obiecte, aflat în consola centrală, precum și suporturile regulamentare pentru sticle – în portiere și pe tunelul median.

Portbagajul este punctul forte al lui Spring, oferind un volum la nivelul modelelor mai mari din clasa superioară: 300 de litri. Prin rabatarea spătarului banchetei, volumul de încărcare se dublează. Spring nu dispune de roată de rezervă, ci doar de un kit de pană, o soluție normală pentru utilizarea în oraș. Dacia a ratat ocazia să ofere un al doilea portbagaj în partea din față, cu toate că spațiul sub capotă este mai mult decât generos. În locul acestuia, proprietarul va putea admira măruntaiele sistemului electric de propulsie, bateria auxiliară și recipientele cu fluide – de la cel pentru spălarea parbrizului la cel de frână.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide