Bucureştiul în 2035: viziunea autorităţilor

Autor: ProMotor acum 4 ani Știri

ProMotor

 

Revista Capital a adunat toate proiectele avute în vedere de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru următorii 20 de ani 
 
Proiecte pentru dezvoltarea Capitalei 2015-2035
 
1 Construcţia Autostrăzii de Centură a Municipiului Bucureşti (tronsoanele Centură Nord şi Centură Sud);
 
2 Finalizarea tronsonului A3 Bucureşti (Şos. Petricani) – Centura Bucureşti;
 
3 Extinderea transportului public în comun în judeţul Ilfov, prin înfiinţarea de linii preorăşeneşti operate cu autovehicule ecologice;
 
 
 
4 Extinderea reţelei de transport cu metroul (Piaţa Unirii – Bragadiru, Eroii Revoluţiei – Gara Progresul, Piaţa Universităţii – Pantelimon, Piaţa Unirii – Voluntari, Piaţa Victoriei – Aeroport „Henri Coandă” Otopeni, Gara de Nord – Eroii Revoluţiei, Gara Basarab-Dristor, Piaţa Universităţii – Drumul Taberei);
 
5 Implementarea unui sistem inteligent de management al traficului;
 
6 Construcţia de parcări subterane (Sala Palatului, Tonitza, Domniţa Bălaşa, Piaţa Constituţiei, Pod Izvor, Grădina Icoanei, Uranus-Piaţa Rahovei);
 
7 Închiderea inelului median de circulaţie la zona Nord – Autostrada Urbană Lacul Morii – Şoseaua Colentina;
 
8 Construţia de facilităţi de tip „park and ride” (Pantelimon, Băneasa);
 
9 Construcţia unui tunel subteran sub Palatul Parlamentului (conexiune Bd. Vasile Pârvan – Calea Rahovei);
 
10 Amenajarea de piste de biciclete şi înfiinţarea de centre de închiriere a bicicletelor;
 
11 Achiziţionarea de mijloace de transport în comun ecologice (tramvaie, troleibuze, autobuze ecologice, vagoane de metrou);
 
12 Construcţia Canalului Dunăre-Bu­cu­­reşti şi a porturilor Glina şi 1 Decembrie;
 
13 Regenerarea urbană a Cheiului Dâm­boviţei;
 
14 Regenerarea spaţiilor urbane de pe Bulevardul Unirii;
 
15 Reabilitarea şi valorificarea turistică a centrului istoric al Municipiului Bucureşti, inclusiv amenajarea de spaţii culturale şi pentru industrii creative;
 
16 Construcţia triunghiului feroviar Gara de Nord – Gara Obor – Gara de Sud, cu reconfigurarea şi modernizarea Gării de Nord şi construcţia de tuneluri subterane între cele 3 staţii;

Citeşte şi GALERIE FOTO. D33, un concept italienesc care trebuia să relanseze Dacia

Citeşte şi VIDEO. Întâmplare uimitoare în Bucureşti. Un bărbat a fost reţinut cu forţa de controlorii RATB

Citeşte şi FOTO. Unde şi-a montat un bucureştean instalaţia GPL

 
17 Reabilitarea centurii feroviare a Municipiului Bucureşti;
 
18 Construcţia unui nou Aeroport Internaţional în zona de sud a Municipiului Bucureşti;
 
19 Înfiinţarea şi operaţionalizarea Asociaţiei de Dezvoltare Inter­co­munitară „Zona Metropolitană Bucu­reşti”;
 
20 Înfiinţarea de parcuri ştiinţifice şi tehnologice: Măgurele, Otopeni, Popeşti-Leordeni, Chiajna, Berceni, Băneasa, Văcăreşti;
 
21 Înfiinţarea de parcuri industriale şi logistice: Otopeni, Adunaţii-Copăceni, 1 Decembrie, Budeşti;
 
22 Amenajarea de zone de agrement: Snagov, Comana, Scroviştea, Mihă­ileşti;
 
23 Reabilitarea siturilor contaminate şi reconversia lor funcţională: Glina, Canal Argeş, Pantelimon;
 
24 Plantarea unei centuri verzi a Municipiului Bucureşti (Lunca Argeş, Dâmboviţa).
 
Investiţiile ar urma să coste 20 de miliarde de euro. 

 

Tags:


Comentarii
Inchide