Interviu: „Opel Insignia facelift se adresează clienţilor care aspiră la Audi sau BMW”

Autor: Adrian Mihălţianu 17 sept. 2013 Știri auto

ProMotor: De la ce aţi pornit în procesul de modificare a designului Insigniei?

Niels Loeb: În primul rând trebuie spus că, prin Insignia, ne adresăm clientului care, în mod normal, aspiră la modele BMW sau Audi. Prin urmare, faceliftul lui Insignia are în vedere în principal sublinerea imaginii elevate a maşinii, dar în condiţiile unui preţ foarte acceptabil raportat la eleganţa şi tehnologia avansată pe care o oferă.

Cand a fost lansată acum 4 ani, Insignia a schimbat extrem de mult percepţia publicului despre brandul Opel, maşina devenind pentru mulţi o alternativă la alte modele premium germane – şi nu e o declaraţie de marketing, ci o dovedesc vânzările de până acum.

Încă de la început, Opel Insignia a fost foarte bine primită (a câştigat premiul ”Maşina Anului 2009”, dar şi multe alte trofee, cele mai multe pentru design). Tocmai de aceea, contrar aşteptărilor nu a fost prea greu sa îmbunătăţim un design reuşit, concentrându-ne atenţia pe sublinerea şi accentuarea senzaţiei de premium.

ProMotor: Care sunt principalele artificii de design pe care le-aţi aplicat pe Insignia facelift?

Niels Loeb: Am coborât farurile pentru obţinerea unei imagini mai accentuate de dinamism, pentru că, astfel, înclinarea liniei care uneşte farurile cu stopurile este mai accentuată. Farurile au acum o formă pe care noi o numim „privire de vultur”, mult mai bine evidenţiată, în plus fiind mai înguste.

Blocurile optice au, pentru toate versiunile de echipare, fundal negru-glossy, care accentueaza prestanţa, dar şi dinamismul, iar acum este folosită o nouă tehnologie LED pentru luminile de zi, care ne ajută la obţinerea unui puternic efect high-tech a farurilor.

Apoi grila este şi ea mai joasă, dar e şi mai lată cu 40 mm, de aceea maşina arată mai premium şi inspiră mandrie şi presanţă la un nivel mai ridicat. Muchiile laterale de pe capotă nu se mai continuă pe spoiler, ca înainte, ci „plonjează” în grilă, fiind practic un mesaj subliminal al interconectării liniilor, fără a aplica un principiu strict de genul „linia asta începe aici şi trebuie să se termine acolo”.

În spate am apelat tot la coborârea baghetei cromate, la fel cum am făcut cu grila în faţă, iar al treilea stop de frână nu mai este roşu, ci gri închis, neatrăgând atenţia de la armonia ansamblului. Prelungirea stopurilor peste bagheta cromată duce la creşterea impresiei de dinamism, dar şi la continuarea ideii de eleganţă premium din partea frontală.

Mai trebuie să adaug un lucru: prin modificări estetice mici, dar de mare eficienţă, am ajuns ca versiunea Insignia în 5 uşi să aibă un coeficient aerodinamic de numai 0,24, cel mai bun din categorie. Am intervenit în principal asupra spoilerelor, pragurilor, ba chiar şi a blocurilor optice spate, care beneficiază de mici excrecenţe aerodinamice.

ProMotor: Care este locul versiunii Insignia Country Tourer în gamă?

Niels Loeb: Modelul Insignia Country Tourer a beneficiat de atenţie suplimentară în privinţa ornamentelor de protecţie, deoarece îşi propune să atragă clienţii care caută aventura, dar nu vor compromisuri în ce priveste eleganţa şi nici nu sunt adepţii curentului SUV.

Această versiune este o maşină de şosea adevarată, se conduce şi se simte ca o maşină de şosea, dar oferă un plus de capacităţi pe drumuri neamenajate, deoarece are garda la sol puţin mai înaltă, iar pe dedesubt beneficiază de elemente suplimentare de protecţie împotriva eventualelor lovituri.

Deci este foarte probabil ca un client care vrea un break Insignia Sports Tourer cu tracţiune integrală să se orienteze direct spre această versiune Country Tourer, deoarece look-ul acesteia întăreşte impresia de siguranţă şi robusteţe a unei maşini 4×4

Din punctul meu de vedere, Insignia Country Tourer nu e o adaptare simplistă, deoarece toate elementele exterioare au fost modificate, unele substantial, faţă de un Insignia Sports Tourer. Iar prin acest lucru am reuşit să-i conferim lui Insignia Country Tourer o puternică individualitate, aproape ca unui model de sine stătător.

ProMotor: Cred că va fi o provocare foarte mare să creaţi urmaşul Insigniei peste câţiva ani…

Niels Loeb: De abia aştept, va fi o plăcere! Acum, eu cred că prin modificări mici şi subtile, am reuşit să-i conferim Insigniei facelift o imagine mai impunătoare, mai premium, fără a denatura în vreun fel caracteristicile care au scos în evidenţă Insignia încă de la lansarea de acum 4 ani.

Pentru Opel, Insignia înseamnă foarte mult, a influenţat toate modelele lansate după 2008, care au acum o identitate puternică şi sunt uşor de recunoscut ca fiind maşini Opel, dar fără a ajunge să se facă vreo confuzie între modele pe motiv de elemente de design identice. Practic, fiecare model are caracterul său, dar se integrează fără dubii în familia Opel.

Momentan, Opel Insignia este nava amiral a mărcii, deci am avut mare grijă să punem în evidenţă acest lucru cât mai serios cu ocazia acestui facelift.

ProMotor: Văd că şi ţinutele hostesselor exprimă eleganţă şi bun gust, la fel ca faceliftul Insigniei.

Niels Loeb: Evident, pentru că tot timpul conlucrăm cu departamentele de marketing şi PR. Am avut şi noi un cuvânt de spus în ce priveşte îmbrăcămintea hostesselor, şi să nu credeţi că a fost simplu…

Mai ales în cazul unui salon auto, tot ceea ce înconjoară maşina, mai ales dacă e o noutate marcantă, trebuie să fie în aceeaşi notă. Pentru că, odată cu Insignia, am adus imaginea Opel la un nou nivel, ceea ce ne obligă să ne concentrăm mult mai mult pe cum este perceput brandul. Nu putem decât să evoluăm în această lume dură a competiţiei şi să le depăşim aşteptările clienţilor.

CITEŞTE INTERVIUL DESPRE INTERIORUL LUI OPEL INSIGNIA FACELIFT

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide